Az első és legfontosabb lépés a célcsoport meghatározásakor, hogy végiggondoljuk; kihez is beszélünk tulajdonképpen? Kinek szólnak az ajánlataink? Kinek akarjuk eladni a termékünket, szolgáltatásunkat? A válasz nem lehet az, hogy „mindenkinek”. Ha az ember mindenkinek árul, akkor tulajdonképpen senkinek sem árul; sok bába közt elvész a gyermek, így a hatékonyság érdekében egyszerűbb egy konkrét csoportra fókuszálni.
Feltételezünk kell egy fogyasztói attitűdöt, majd ahhoz mérten fogjuk beállítani a célközönségünket az illetők neme, kora, lakóhelye, családi állapota, érdeklődési köre és motivációi alapján. Ugyanis minél részletesebben és pontosabban meghatározzuk a fogyasztót, annál hatékonyabban tudunk általa érdekesnek, hasznosnak talált tartalmakat elérhetővé tenni a számára.
Tehát először is, meg kell határoznod, hogy miféle emberekből is áll a célcsoportod, utána pedig a megszerzett információkkal dolgozva egy olyan stílust, megszólalási módot kell alkalmaznod, mely megfelel az ő korosztályuknak, attitűdjüknek.
Ez nagyon fontos, ugyanis nagyrészt a célcsoporttal való kommunikáció határozza meg a terméked, szolgáltatásod sikerét is. Ám, ha nem tudod, hogyan szólj éppen tizenévesekhez és nyugdíjasokhoz egyidőben, vagy fogalmas sincs, mi a megfelelő hang a saját közönséged felé, kérj segítséget tőlünk! Azért vagyunk, hogy a vállalkozásod még jobb legyen. https://mazuri.hu/