A Google Analytics egy eszköz segítségével nyeri ki nekünk a kavalitatív és a kvantitatív adatokat. Nemcsak az értékesítések és a konverziók mérését teszi lehetővé számunkra, hanem arról is egy aktuális képet nyújt, hogy hogyan használják a weboldalra látogatók a honlapunkat. Többek között megtudhatjuk, hogy hogyan érkeztek a weboldalunkra és hogy miként tudjuk őket visszatérésre késztetni, visszacsalni. A Google Analytics egyik küldetése a weboldalak konverziójának javítása. Segítségével könnyebben generálhatunk leadet, eladást, könnyebben elérhetjük, hogy gyakrabban látogassák holnapunkat. Tudjuk növelni a lojalitást, fel tudjuk kelteni a figyelmet és ösztönözni is tudjuk a honlapunkra kattintó felhasználókat. Nagyon fontos, hogy az E-kereskedelemben, szolgáltatásokban és a tartalomszolgáltatásokban is használjuk.
Ahhoz, hogy ki tudjuk használni a Google Analytics által nyújtott lehetőségeket, regisztrálnunk kell. Létrehozhatunk GA4 Analytics fiókot, de lehetőség van Universal Analytics fiók regisztrálására is. A GA4 Analytics fiók esetében teljesen másra helyeződik a hangsúly. Ebben az esetben úgynevezett adatfolyamot kell beállítanunk, ezzel is könnyebbé téve az eszközök közötti mérést. Míg az Universal Analytics úgynevezett session-based, addig a GA4 event-based adatmodellt használ. Korábbiakból kiindulva, a GA4 esetében is kódot kell elhelyeznünk a weboldalunkon, amit megtehetünk a Globális Webhelycímke vagy a Google Tag Manager segítségével is. Bármelyik módszert is alkalmazzuk, számunkra a mérési azonosító a legfontosabb.
A GA4 adminisztrációs felület segítségével módosíthatjuk az alap fiók beállításokat, hozzáadhatunk felhasználókat a fiókhoz és a változástörténetet is nyomon követhetjük. Több tulajdont és adatfolyamokat is létrehozhatunk. Lehetőségünk van az adatok beállítására, módosítására, valamint exportálásra is. Összekapcsolhatjuk más eszközeinkkel is.
Most pedig nézzük meg az Universal Analytics és a GA4 közti különbségeket:
Universal Analytics | GA4 | |
1 tulajdon = 1 webhely/app | Struktúra | 1 tulajdon = több webhely/app |
Munkamenet | Mérési alapegység | Esemény |
Beállítható | IP cím anonimizálás | Alapértelmezett |
Akár sose jár le | Adatmegtartás | Max 14 hónap |
Csak a fizetős 360 | BigQuery integráció | Igen |
Igen | UTM paraméterezés | Igen |
30 perc inaktivitás, éjfélkor új forrás | Munkamenet | 30 perc inaktivitás (módosítható) |
Főleg előre meghatározott | Riportok | Egyéni |
Most, hogy már tudod a különbséget az Universal Analytics és a GA4 között, beszéljünk egy kicsit az eseményekről, hiszen a Google Analytics segítségével még eseményt is létrehozhatsz. A mélyebb meglátások, információk elérésének legjobb módja, ha úgynevezett Google Analytics Eventeket hozunk létre. Egy Esemény mérésével az interakciót is rögzíteni tudjuk, de nem az Event sajátosságait, tulajdonságait, paramétereit is.
A Google Analytics segítségével még IP címeket zárhatunk ki, szabályozhatjuk őket. Az adatfolyam szerkesztésénél a „további címkézési beállítások”-on belül tudjuk meghatározni a belső forgalmat IP cím alapján, illetve ugyan itt még a referal forgalmat – azokat az adatokat amiket nem szeretnénk mérni – is ki tudjuk zárni. A munkamenet hosszának módosítását is szintén a további beállítások”-on belül tudjuk beállítani.
Legutóbbi hozzászólások