A B2B, azaz a „business-to-business” két vállalkozás közötti üzletet jelent. Amennyiben egy vállalkozó egy másik vállalkozó számára adja el termékét, szolgáltatását, akkor B2B marketingkommunikációt fog alkalmazni.

Hogyan kommunikáljunk?

A B2B során egy kicsivel nehezebb dolgunk van, mint a B2C kommunikáció esetében, hiszen a B2C magánszemélyeket szólít meg, nagyobb a célcsoportunk. A B2B célcsoportját viszont sokkal pontosabban kell górcső alá venni! Ebben az esetben a kereskedőket, viszonteladókat, cégeket kell, hogy megszólítsunk!

A B2B vállalkozásoktól általában egyszerre vásárolnak nagyobb mennyiségben, éppen ezért nagyon fontos a kölcsönös bizalom kialakítása. Ügyeljünk a rendszeres kapcsolattartásra is.

A B2C-vel ellentétben itt nem érzelmi alapon vásárol a döntéshozó, hanem egy hosszabb, átgondoltabb, racionálisabb „utat jár be”, szem előtt tartva cége érdekeit.

Néhány fontos gondolat a B2B marketing alkalmazásához:

A legnehezebb feladat a B2B marketing során az, hogy kiemelkedjünk a többi cég közül.

Egy modern, átlátható és felhasználóbarát weboldal sokat segít a professzionális vállalati kommunikáció kialakításában. A cégek vezetői sok szempontot figyelembe vesznek döntésük során. Akkor közlünk hatékony információt termékünkről, ha igyekszünk minél több oldalról bemutatni számukra az előnyöket, de ne essünk túlzásba! Ha a mellébeszélés nélküli, lényegre koncentráló kommunikációt alkalmazzuk, akkor növelhetjük a bizalmat márkánk iránt.

A B2B partnerek között létrejövő üzlet a tudatosságon alapszik, a hasznosság nem csupán az olcsó árat jelenti.

A cégvezetők döntését befolyásoló tényezők között fontos odafigyelnünk a termékünk előnyös tulajdonságainak bemutatása mellett arra is, hogy milyen haszonnal gyarapíthatja a vásárló cégének jövőbeni tevékenységét. Ez vonatkozhat éppen az energia-felhasználás megtakarításából eredő hosszútávú megtérülésre is, de a környezetvédelem, a fenntarthatóság is lehet meghatározó tényező egy fejlődni vágyó cég életében. Ne feledkezzünk meg arról sem, hogy a vállalkozások is folytatnak marketing tevékenységet, hirdetik magukat – ehhez kapcsolódva érdemes kihangsúlyozni azokat az előnyöket, amikkel termékünk a vásárló számára értéknövelő hatással bír. Ha megvásárolja a termékünket, azzal bevezetheti a legújabb technológiát, a legkorszerűbb gyártmányú eszközt használhatja, amivel a saját termékeinek minősége és garanciája is növekszik.

Összességében a B2B kommunikáció kulcs elemét a célcsoportunk minél alaposabb és pontosabb körülhatárolása rejti, azaz a buyer personák meghatározása. A célszerűség és hatékonyság szoros keretein belül mozgó cégvezetőkre a B2C kommunikációra jellemző érzelmi befolyásolhatóság nem jellemző, de kevesebben vannak, és igénylik a folyamatos, bizalmi kapcsolaton alapuló, lehetőleg személyes kapcsolat kialakítását és fenntartását. Marketing stratégiánkba az inbound marketing elemeit érdemes beépíteni, ami magában foglalja a professzionális tartalomgyártást, márkaépítést, közösségi média jelenlét kezelését vagy a keresőoptimalizálást is. Ennek segítségével a potenciális partnerek találnak ránk egy megoldásra váró problémával, amire megoldást keresnek.

Ha ez túl bonyolultnak tűnik, ne aggódj, fordulj hozzánk bizalommal! A Mazuri Marketing csapata professzionális segítséget nyújt minden lépésben!

Forrás