A Mazuri csapata részt vett a Google által megrendezésre kerülő webináriumon, melynek keretein belül a Grow with Google funkció adta lehetőségeivel kapcsolatban mélyíthettük el a tudásunkat.
A Grow with Google mindenki számára lehetővé teszi a digitális növekedést, ezért szuperül funkcionál, akár cégvezetők, tanulók, tanárok, álláskeresők, fejlesztők, startup-ok, nonprofit szervezetek, alkotók és kulturális szervezetek részére is. A vállalkozás vezetők elsajátíthatják, hogyan szerezzenek ügyfeleket az online jelenlétük növelésével, az alkotók pedig megtanulhatnak dinamikus tartalmakat gyártani és karriert építeni a kreativitásukból.
Első fontos lépés, hogy rendelkezzünk Google üzleti profillal, így könnyebben kapcsolatba léphetünk vevőinkkel amikor termékeinket, szolgáltatásainkat keresik. Fontos, hogy az üzleti profilunk mindig naprakész legyen, hiszen ez bizalmat ad leendő vásárlóinknak. Fontos megemlíteni azt is, hogy az üzleti profil segítségével, ha az ügyfeleink, vásárlóink cégünkre keresnek, láthatják a szolgáltatási területet is. Bármilyen eszközt is kezel a felhasználó, akkor is biztos információkhoz juthat vállalkozásunkról.
A Google cégprofil kezelő számos előnnyel rendelkezik. Fel is sorolnék párat.
- Átlátható, üzleti profilt biztosít számunkra
- Számítógépünkről elérünk minden funkciót, melynek segítségével szerkeszteni tudjuk az információkat
- Díjmentesen letölthető mobil applikáció
Fontos, hogy beállítsuk cégünk nyitvatartási idejét, hiszen a felhasználók 40%-a ezért keres üzletünkre. A felhasználók 90%-a nagyobb valószínűséggel látogat meg egy olyan vállalkozást, melynek keresési oldalán szép, igényes fotókat talál. Ezeken kívül nagyon fontos még a vevőkkel való folyamatos kapcsolattartás, pozitív-negatív vélemények megválaszolása. A Google cégprofil értesítést küld, amikor egy felhasználó értékeli a vállalkozásunkat. Válaszoljunk az értékelésekre, véleményekre, mondjuk el saját véleményünket, tanácsainkat, valamint köszönjük meg a felhasználó észrevételeit. Folyamatos, naprakész jelenlétünkkel, válaszainkkal könnyen kiépíthetjük a márkahűséget.
No, de hogyan is tegyünk szert több véleményre? Ez roppant egyszerű, hiszen csak meg kell osztanunk a „rövid linket”, hogy a felhasználók értékelni tudják vállalkozásunkat.
Továbbá létfontosságú, hogy folyamatosan tájékoztassuk vevőinket cégünkről. Google cégprofilunkból közvetlenül írhatunk és szerkeszthetünk is bejegyzéseket. Megoszthatjuk újdonságainkat, termékeinket, ajánlatainkat, valamint eseményeinket is.
Egyszerűen, ingyen készíthetünk weboldalt. Több felhasználó is rendelkezhet felhasználói joggal.
A program segítségével kielemezhetjük cégünket, mely a későbbiekben előnyünkre válhat. Megtudhatjuk, hogy
- Hogyan keresnek a felhasználók?
- Hogyan léptek kapcsolatba a céggel?
- Útvonalat terveztek, megnézték a weboldalt vagy felhívták a cégünket?
Vészhelyzeti segítségnyújtásra is alkalmas, hiszen feltüntethetjük profilunkon például, hogy adományukat fogadunk, ingyenes termékekkel vagy szolgáltatásokkal segítünk a bajba jutottakon.
Az ügyfelekkel való aktív kapcsolattartás érdekében készítsünk üzleti adatlapot a Google cégprofil kezelő segítségével.
Adatlap létrehozásának első lépése, hogy bejelentkezünk abba a Google fiókunkba, amelyikből kezelni szeretnénk az üzleti profilunkat, majd felvisszük a vállalkozásunkat. Kiválasztjuk a vállalkozás kategóriáját, illetve tevékenységi körét. Ki kell választanunk, hogy van e vállalkozásunknak olyan helye, ahová elmehetnek ügyfeleink. Ha rendelkezünk bolttal, akkor meg kell adnunk a pontos adatokat, mint például hely, utca és irányítószám. Majd megadjuk vállalkozásunk adatait, mint például telefonszámát, weboldalát. Utolsó lépésként pedig igazolnunk kell vállalkozásunkat, mielőtt megjelenne e Google felületén. Ehhez egy postai címre van szükségünk. Ezután email címünkre fog megérkezni az 5 számjegyből álló kód, mellyel igazolni tudjuk magunkat.
Minden vállalkozó számára szuper lehetőséget biztosít a Google, amely megkönnyíti vállalkozásunk mindennapját és fellendíti cégünket.
Legutóbbi hozzászólások