fbpx

Az Instagram még mindig hatalmas népszerűségnek örvend. Egy 2022-es felmérés szerint még mindig a top 5-ben szerepel.  Ugye Te is minden nap legalább egyszer fellépsz?! 😊 Nem ér csalni!

Most viszont szeretnék nektek bemutatni egy „jelenséget”, amellyel már biztos, hogy Ti is találkoztatok, csak nem tudtátok, hogy is hívják pontosan.. ez pedig nem más, mint az „Instagram take over”.

Mi az az „Instagram take over”?

Röviden és tömören: egy külsős személy (aki nem tartozik a csatorna üzemeltetői közé) átveszi az adott Instagram-csatornát és ő kommunikál egy meghatározott ideig, de általában ez egy nap szokott lenni.

Mára már ez a jelenség a marketing-stratégia egyik értékes aspektusává vált.

Biztos te is találkoztál már olyannal, amikor a kedvenc márkád Instagramja felett átvette egy Influencer az irányítást és egy napig ő készítette a tartalmakat, ő jelentkezett be, ő storyzott.

A legkedveltebb megjelenési forma az az Instagram story, ahova az oldalt átvett személy gyártja a tartalmakat. Vegyünk példának egy ruhaboltot. A tartalmat gyártó személy elmegy a boltba és különféle outfiteket választ magának, amit természetesen dokumentál is. Akár kérdésben is felteheti az oldalon, hogy milyen eseményre válasszon szettet magának, ezzel is bevonva a követőket. Élő bejelentkezéseket csinál, kérdésekre válaszol (kérdezz-felelek), tehát népszerűsíti az oldalt.

Nemcsak Influencerek vehetik át oldalainkat. Lehet akár alkalmazott, kolléga vagy ügyfél is, aki egy napra kezeli a felületünket.

Teljes fiókátvétel vagy részleges fiókátvétel?

Teljes fiókátvétel esetén a „vendégünk” teljes hatalmat kap a fiókunk felett, tehát belép a felületünkre és saját telefonjáról kezeli. Ez az átvételi mód azért előnyösebb, mert a fiókkezelő kényelmesebben érzi magát, jobban tud velünk, követőbázisunkkal azonosulni, azonnal tud reagálni, és ez az egyetlen módja, hogy élő videót indítson.

Fontos, hogy olyan embert kérjünk fel közösségi oldalunk átvételére, akiben megbízunk, hiszen bizalmas adatokat közlünk vele. Szerencsére oldalunk védelmére vagy egy szuper lehetőség, miszerint igénylünk egy „egyszeri titkos jelszót”, ami annyit jelent, hogy vendégünk a bejelentkezés során kap egy linket, ahol lesz egy ideiglenes jelszó, amivel be tud lépni, a link pedig a megnyitás után el is tűnik.

Részleges fiókátvétel esetén az általunk felkért személy elkészíti a tartalmakat, amelyeket átküld nekünk és mi tesszük közzé oldalainkon. Amennyiben ezt a módszert választjuk, nem biztos, hogy túlságosan hitelesnek tűnünk, „vendégünk” nem tud reagálni a követőinknek, csak a saját fiókjából és nem tud élő adást sem indítani.

Miért jó ez cégünk számára?

Szuper lehetőség brandünk reklámozására. Ha egy Influencer veszi át az oldalukat, általában a saját profilján is megosztja, hogy menjenek át az átvett oldalra, így akár új vevőket is tudunk nyerni magunknak. Népszerűsíteni tudjuk cégünk/termékünk/szolgáltatásunkat.

Új közönséget/felhasználókat érhetünk el, hiszen egy közkedvelt Influencer véleménye nagyban befolyásolja a követőit. Ha egy Influencer veszi át a hatalmat cégünk Instagram oldala felett, az megmutatja vevőinknek, hogy megbízik bennünk, ezzel is serkenthetjük eladásainkat.

Fellendíthetjük közösségi oldalunkat, reakciót válthatunk ki követőinkből akár egy kérdezz-felelek során.

Fel tudjuk dobni oldalunkat, kiléphetünk a komfortzónánkból. Egy kis változatosság mindig jól jön. 😊

Hogyan lesz sikeres az „Instagram take over”?

Megfelelő személy kiválasztása

Nagyon fontos, hogy célközönségünk szerint válasszuk ki azt a személyt, aki átveszi oldalunkat. Követőinknek azonosulnia kell vele, érdekesnek kell, hogy találják, fel kell, hogy keltse a figyelmüket, tehát el kell érnie, hogy reakcióra bírja a követőinket. Fontos, hogy beleilljen a márkánk „image”-be. Igényes, szép tartalmakat kell, hogy gyártson.

Népszerűsítsük, mire készülünk!

Jelentsük be pár nappal hamarabb, hogy közönségünk fel tudjon készülni. Osszuk meg story formájában is, hiszen bejegyzésünket lehet, hogy átgörgetik, így nagyobb esélyünk van az elérésre. Reklámozzuk más közösségi csatornánkon is, például Facebookon, Twitteren, vagy akár a TikTokon is. Meg is hirdethetjük a nagyobb elérés érdekében, ha Influencer vagy ismert személy veszi át oldalunkat, kérjük meg, hogy ő is ossza meg követőivel.

Ha eddig gondolkodtál azon, hogy „átadd” Instagram fiókod egy Influencernek, hírességnek, vagy akár egy, a cégen belül dolgozó személynek, ne habozz tovább, hiszen ez egy win-win helyzet, amely cégünk számára is kedvező és a fiókunkat átvevő személy számára is fantasztikus lehetőség!

Forrás