fbpx

A felhasználók egy része aggódik a TikTok folyamatosan bővülő in-app vásárlási lehetőségei miatt, mondván, hogy rontják az app élményét. Ennek ellenére a TikTok továbbra is erre a területre fókuszál, új eszközöket kínálva a márkáknak a videós hírfolyamban történő közvetlen értékesítés ösztönzésére.

Múlt héten megírtuk, hogy a TikTok automatikus termékazonosítást tesztel az üzleti fiókok reklám és hirdetés tartalmaiban. Következő lépésként most frissítették a Video Shopping Ads hirdetéseket, és új hirdetési elhelyezést vezetett be a Shop fülnél a termékek bemutatására.

A Video Shopping Ads mostantól globálisan elérhető, emellett a TikTok egyszerűsítette a használatát. A vállalatok automatikusan kitölthetik termékadataikat a Carousel és Product Tiles formátumokban. A Carousel hirdetések “Vásárolj most” gombbal ösztönzik a vásárlást, a Product Tiles pedig a videó lejátszása közben felugró ablakban jeleníti meg a terméket. A TikTok a Shopify-val való együttműködés bővítésével is egyszerűsíti a Video Shopping Ads létrehozását a Shopify kereskedők számára. A kereskedők mostantól előre beállított kampánybeállításokkal és ajánlott gyakorlatokkal indíthatják el első kampányukat közvetlenül a Shopify felületen.

A Shop fülnél is megjelennek a Video Shopping Ads a jobb láthatóság érdekében. Ezen kívül a Shop Ads termék kártya formátum lehetővé teszi a kereskedőknek, hogy termékeiket közvetlenül a Shop fülnél népszerűsítsék “csak egy képpel és a termékkatalógus adataival”. A frissítések célja, hogy a kereskedők könnyebben létrehozhassák vásárlási promócióikat külön TikTok videók és reklámok készítése nélkül.

A TikTok anyavállalata, a ByteDance azon dolgozik, hogy a Douyin (a kínai TikTok) e-kereskedelmi sikereit a nyugati piacokon is megismétlje. Ugyanis, a kínai vállalat bevételének jelentős része az alkalmazáson belüli vásárlásokból származik, ami közel 100-szorosan meghaladja a TikTok bevételét. 2023-ban több mint 270 milliárd dollár értékű közvetlen értékesítést bonyolított le, ami 60%-os növekedés 2022-höz képest. Ezzel szemben a TikTok 3,8 milliárd dollárnyi alkalmazáson belüli kiadást generált, ami szintén 15%-os növekedés, de messze elmarad a kínai testvér alkalmazástól.

Ez a magyarázat arra, hogy a TikTok miért erőlteti az alkalmazáson belüli kereskedelmet. Egyelőre nem aratott nagy sikert, de a tét nagy, így a cég valószínűleg nem adja fel könnyen. A kockázat azonban az, hogy a folyamatos kereskedelmi promóciók bosszantóvá válhatnak a felhasználók számára, és csökkenthetik az alkalmazás használatát.

Indruch Beáta

Forrás: SocialMediaToday