Szerinted mit néznek leginkább az emberek, miközben a Facebookot, Instagramot, vagy éppen a TikTokot pörgetik? A rövid azaz Reels, vagy Shorts videókat. Ezek azok a tartalmak, amelyek szinte odaszegezik a felhasználókat a kijelzőhöz. Pontosan ez az, ami miatt fontos, hogy vállalkozóként is te belevágj a rövid videók készítésébe.
A közösségi média felületein a videós formátumok népszerűsége az utóbbi években ugrásszerűen megnőtt. Különösen a rövid formátumú videók – TikTok és Instagram Reels, YouTube Shorts – váltak kulcsfontosságú eszközökké a marketingben.
Ennek nagyon egyszerű az oka: az emberek ma már szívesebben néznek videókat, mint olvasnak szövegeket. De nézzük meg, hogy miért is éri meg neked is belevágni a rövid videók készítésébe.
Fiataltól az idősig
Az internet legnagyobb előnye, hogy minden korosztályhoz el tudjuk juttatni a közléseinket. Ez főleg igaz a rövid videókra. Ezeket ugyanis nemcsak fiatalok nézik, ma az idősebbek is ezzel ütik el az időt.
Ennek ellenére minden esetben fontos, hogy meghatározd a vállalkozásod célközönségét, ez rengeteget fog segíteni abban, hogy milyen tartalmakat gyárts, és azokat mikor tedd közzé.
Magasabb nézettség
Annak, hogy a videóknak nagyobb az elérése, mint a szöveges tartalmaknak, egyszerű oka van: a felhasználóknak kényelmesebb megnézni egy videót, mint elolvasni egy szöveget. Az évek alatt megváltoztak az igények, az emberek ma már azt preferálják, ha gyorsan, minél kevesebb ráfordított energiával juthatnak információhoz. A videók mellett szól még, hogy a hallgatott információ mellé vizuális tartalom is jár, ami még inkább vonzóvá teszi számukra ezt a lehetőséget.
Négy másodperced van
Azt gondolod, hogy innentől kezdve a videógyártással nyert ügyed van? Sajnos nem.
Bár az emberek szeretik a rövid videós tartalmakat, mégsem mindegyiknek lesz nagy nézettsége. A videó készítésekor ugyanis csupán 4 (igen, négy) másodperced van arra, hogy felkeltsd az nézők érdeklődését. Ha ez nem sikerül, akkor egyszerűen tovább pörgetnek rajtad. Emiatt fontos, hogy a tartalmad az első pillanattól érdekes, figyelemfelkeltő és pörgős legyen.
Ne hagyd ki a feliratot!
Hiába készíted magyar nyelven, magyar közönségnek a videóidat a felirat elengedhetetlen a Reels és Shorts esetében. Ennek több oka is van:
- Növeli a nézettséget: a feliratozott videókat nagyobb eséllyel nézik végig a felhasználók, mert megragadja a szemüket a szöveg.
- Belevésődik az emlékezetbe: ha a videón felirat is van, a nézők sokkal jobban megjegyzik, hogy miről van szó benne.
- Néma módban is nézhető: az emberek sokszor nézik hang nélkül a videókat, például tömegközlekedési eszközön, vagy várakozás közben. Ilyenkor is jól jön a felirat.
- Segíti a keresőoptimalizálást: a közösségi média platformok keresőmotorjai képesek elolvasni a feliratot, ami növeli a videó kereshetőségét, így könnyebben eljut a megfelelő közönséghez.
Így állj neki a tartalomgyártásnak
Mi kell ahhoz, hogy jó videós tartalmat készíts? Természetesen egy olyan téma, ami érdekli az embereket, és amit röviden ki tudsz bontani. Mennyire röviden?
- A TikTok videók átlagosan 15 másodpercesek, de akár 60 másodperces videót is feltölthetsz.
- A YouTube Shorts videók esetében maximum 60 másodperc áll rendelkezésedre, ennél hosszabb videót nem tudsz feltölteni.
- A Reels videók, amelyek Instagramra és Facebookra kerülnek ki 70 másodpercesek lehetnek.
Jó hír, hogy a videók elkészítéséhez nincs szükséged speciális eszközökre, elég csupán egy telefon, esetleg egy jó mikrofon, megfelelő fények és némi utómunka, hogy felhasználóbarát legyen. Mindenesetre a befektetett energia megéri, ha rövid videókról van szó.
Elakadtál? Segítünk!
A Mazuri Marketingnél az a célunk, hogy a Reels és Shorts videóid letarolják az internetet és a lehető legtöbb emberhez jussanak el. Ennek első lépése, hogy létrehozzunk egy hosszú távú stratégiát, amelyben meghatározzuk a célközönséget, és a témákat is, amelyek alapján haladhatunk.
A videók elkészítése után gondoskodunk az optimalizálásokról is, hogy a lehető legtöbb embert érjék el a tartalmaid.
Készek vagyunk segíteni abban, hogy a vállalkozásod kiemelkedjen a közösségi médiában, és hatékonyan használd a rövid videók nyújtotta lehetőségeket.
Vedd fel velünk a kapcsolatot, légy te is sikeres tartalomgyártó!
Legutóbbi hozzászólások