Mit jelent a SEO?
A SEO (Search Engine Optimization) magyarul keresőoptimalizálás, lényege, hogy a weboldal tartalmát bizonyos kulcsszavakra optimalizáljuk, hogy azok a keresőmotorok találati listáján előrébb szerepeljenek. Leegyszerűsítve ez segít abban, hogy a potenciális ügyfelek könnyebben rátaláljanak a weboldaladra.
Miért fontos a SEO?
A keresőoptimalizálás segít abban, hogy a weboldalad több érdeklődőt vonzzon anélkül, hogy fizetned kellene érte. A kereső találati listájának második oldala már csak egy kisebb részét éri el a kereső felhasználóknak, tehát minél előrébb vagy, annál valószínűbb, hogy megtalálnak téged a potenciális ügyfeleid.

SEO kulcsszavak optimalizálása a weboldalon. Forrás: Canva, Grafika: Mazuri
Nézzük, mik azok a hibák, amik miatt eltűnhetsz a találati listák éléről:
- A nem megfelelő kulcsszavak használata
A kulcsszavak megfelelő megválasztása és használatának gyakorisága a szövegben, kulcsfontosságú. Ha olyan kulcsszavakat választasz, amelyek túl általánosak vagy irrelevánsak, könnyen pazarolhatod az erőforrásokat. Használj specifikus kulcsszavakat, amelyek pontosan tükrözik a tevékenységedet, például,ha ingatlanok értékesítésével foglalkozol Budapesten, akkor az „ingatlanközvetítés Budapesten panellakásokat keresőknek” lesz a releváns kulcskifejezés számodra.
- Hiányzó meta leírások és Alt címkék
A meta leírások és az alt címkék elengedhetetlenek a jó SEO optimalizáláshoz. A meta leírás tulajdonképpen egy rövid reklámszöveg, amely az oldal célját összegzi és segít dönteni a felhasználóknak a kattintásról. Az alt címkék pedig segítenek a képek keresőoptimalizálásában, biztosítva, hogy a keresőmotorok megértsék, mi található az általad használt képeken.
- Blog hiánya
A blog lehetőséget biztosít arra, hogy hasznos tanácsokat, tippeket adj a látogatóknak, és így növeld a weboldalad látogatottságát, miközben a céged iránti bizalmat is építed. Erről korábbi cikkünkben olvashatsz. A blog nemcsak a termékeid és szolgáltatásaid bemutatására alkalmas, hanem arra is, hogy válaszokat adj az érdeklődők kérdéseire.
- Alacsony minőségű tartalom
A tartalomnak mindig magas színvonalúnak és az érdeklődők számára értékesnek, relevánsnak kell lennie. Amennyiben gyenge minőségű, túl általános szövegekkel próbálsz SEO-t optimalizálni, az hosszú távon biztosan nem lesz sikeres. A minőségi, egyedi és informatív tartalom nagyban segít a SEO rangsor javításában.
- Kulcsszó halmozás
Bár csábító lehet, ha minél több kulcsszót helyezel el a szövegben, ez valójában káros lehet. A túlzott kulcsszóhalmozás büntetést vonhat maga után és rontja a felhasználói élményt is. Mindig ügyelj arra, hogy a kulcsszó természetes módon illeszkedjen a szövegbe.
- Tartalom duplikálás
A másolás soha nem jó megoldás! A tartalom duplikálása, plagizálás, akár saját oldaladon, akár külső forrásból, egyértelműen hátrányt jelent SEO szempontból. Mindig írj egyedi tartalmat, így elkerülheted a büntetéseket is. Amennyiben nem tudsz ilyen tartalmakat írni, szívesen segítünk benne!
- Nincs az aloldalaknak megfelelő optimalizálása
Fontos, hogy a weboldal aloldalain megjelenjenek a releváns kulcsszavak. Tehát, ha például ingatlanközvetítő vagy, az aloldalak címeiben, URL-jében is szerepelniük kell a konkrét kulcsszavaknak, mint például „új építésű lakások Budapesten”.
- Kizárólag a On-Page SEO-ra koncentrálsz
A SEO nemcsak a weboldal belső optimalizálásából áll, hanem a technikai SEO és az Off-Page SEO is kulcsfontosságú szerepet játszik. A linképítés, a technikai beállítások és a külső hivatkozások mind hozzájárulnak a sikerhez.
- Technikai SEO hiányossága
A technikai SEO során figyelj a megfelelő H1, H2, H3 címkék használatára, és a navigációs struktúra kialakítására is. Az oldal betöltési sebessége és a képek optimalizálása is elengedhetetlen ahhoz, hogy a látogatók ne hagyják el idejekorán a weboldalt.
- Káros linkek
A linképítés során ügyelj arra, hogy csak hiteles, megbízható forrásokból származó linkeket építs be a weboldaladba. A gyenge minőségű vagy spam jellegű linkek hátrányosan befolyásolják a SEO eredményeidet.
Legutóbbi hozzászólások