Hogyan lehet jól reagálni valamire, ami ennyire komikus?
Az egész világot szempillantás alatt bejárta a hír a magyar diplomatáról, aki a pandémia közepén egy több, mint huszonöt fős orgián vett részt, majd egy droggal teli hátizsákkal a hátán elmenekült a helyszínről, miután a belga rendőrök rajtuk ütöttek az illegális összejövetelen. A menekülés önmagában véve is elég pletykaalapot képzett volna, de az ismert politikus még annyival hozzátett az ügy pikantériájához, hogy eme olajra lépést egy szál semmiben, az ereszcsatornán keresztül próbálta meg végrehajtani Brüsszel belvárosában. Az ügy egyrészről szörnyű arcpirító, másrészről igen dühítő, harmadrészről pedig annyira komolytalan, hogy egy-kettőre bejárta az egész világot.
De hogyan lehet jól kijönni egy ekkora botrányból? A főszereplőnek feltehetően sehogy, ellenben a környezete ütheti ezt a vasat, amíg meleg. Mindenki szereti a felkapott témákat, mindenki erről beszél, folyamatosan cikkeznek róla és a meme-k is dőlnek minden közösségi oldalon. Ha valamit ennyire imád az internet, akkor abból akár sikert is lehet kovácsolni.
Mégis hogyan?
Vessünk egy pillantást a Ryanair hétfői bejegyzésére Twitteren.
„Gyorsan menekülne Brüsszelből? Vannak elérhető repülőjegyeink már 14,99 euróért. (Ebben az esetben nem javasoljuk az ablak melletti helyeket).”
Gyors reakció, szellemes hozzászólás és kitűnő ötlet. Sokszor a legjobb marketingfogásokhoz csak időben kell elkapni egy éppen forró topikot, hogy rögtön hatalmas elérést generáljunk vele, pillanatnyi népszerűsége miatt, ahogy a Ryanair is tette. Sokszor nem kell nagy dolgokban gondolkodunk ahhoz, hogy sikeresek legyünk – elég a szellemesség és a gyors reakcióidő.
A kép forrása:
Legutóbbi hozzászólások