Találkozzunk a IX. Magyar Marketing Fesztiválon!

Találkozzunk a IX. Magyar Marketing Fesztiválon!

Te feltetted már a kérdést, mit szeretnél elérni vállalkozásoddal 2022-ben?

Ha még magad sem tudod, merre indulnál el, akkor van egy jó hírünk, ugyanis idén végre ismét személyesen találkozhatunk a IX. Magyar Marketing Fesztiválon, amely egy igazi üzleti évnyitó a kis- és középvállalkozások vezetőinek, a marketing döntéshozóinak és a vállalkozóknak.

Az idei év fő témája a kérdés; merre tovább? A választ több, mint harminc szakmai előadással segít a Fesztivál megismerni, amellett, hogy bemutatja a legújabb trendeket, változásokat és újításokat, amivel nemcsak frissen tarthatjuk tartalmainkat, de teljesítményünk is optimalizálhatjuk.

A Mazuri Marketing előadója idén Nebehaj Vanda, aki esettanulmányokon keresztül mutatja be, milyen eszközök alkalmasak arra, hogy egy vállalat „sikeressé kommunikálja” magát. Mi az, ami már nem működik, és minek nőtt a hatékonysága döbbenetes mértékben? Milyen kihívással kell szembenéznük 2022-ben, ha el akarjuk érni üzenetünkkel a célcsoportunkat? Mik a valódi akadályok, és hogyan hidalhatóak át. Gyakorlati példákkal illusztrálva mutatja be az 5+1 tartalommarketing hibát, ami miatt a Te céged még nem piacvezető, de megmutatja a megoldást is.

A szakmai előadásokon túl több, mint ötven stand vesz részt idén a szakkiállításon, amely nemcsak más ajánlatok megismeréséhez jó, hanem a kapcsolatépítésre is.

Ha fejlődni akarsz, ellesni a nagyok trükkjeit és sikeressé tenni a 2022-es éved, akkor téged is vár a Marketing Fesztivál és a Mazuri Marketing csapata. Rendhagyó, gyakorlati tapasztalatokra épülő előadásunk mellett különleges, személyre szabott ajánlatokkal és meglepetésekkel is kedveskedünk majd nektek – várunk szeretettel mindenkit.

Mi az a Facebook Wi-Fi?

Mi az a Facebook Wi-Fi?

A Facebook ismét egy újítással rukkolt elő, egyelőre csak az amerikai felhasználók körében ugyan, mely a Facebook Wi-Fi névre hallgat.

A Facebook Wi-Fi révén olyan funkciókhoz férhetsz hozzá, amelyek segítenek több látogatót szerezni a vállalkozásod számára, alig mindössze húsz perc alatt. A beállítás egyszerű és nincs szükség technikai ismeretekre sem hozzá. Minden hónapban emberek milliói keresnek Wi-Fi-hálózatot a Facebookon keresztül; ez az új funkció segíthet nekik felfedezni a hozzád hasonló vállalkozásokat, te pedig több emberrel veheted fel a kapcsolatot. A Facebook Wi-Fi használata esetén a látogatóidnak többé nem kell elkérniük a Wi-Fi jelszót tőled vagy munkatársaidtól, ügyfeleidtől. A vendégeknek az internetkapcsolathoz be kell lépniük a Facebookra, és be kell jelentkezniük vállalkozásodnál. Emellett azt is korlátozhatod, hogy mennyi ideig használhatják az ügyfelek a Wi-Fi-hálózatot az egyes bejelentkezések során.

De hogyan csináld?

Először is szükséged lesz egy üzleti oldalra a Facebookon, amelynek fizikai címét szerepeltetni kell az oldal adatai között. Emellett adminisztrátornak is kell lenned a vállalkozásod oldalán. Ha van Facebook Wi-Fi-kompatibilis útválasztód, alig húsz perc alatt magad is elvégezheted a beállítást, vagy egy helyi technikus segítségét is kérheted.

Az első lépés, hogy engedélyezd a Facebook Wi-Fit az útválasztó beállításaiban, majd kapcsold hozzá a Facebook-oldaladat a Facebook Wi-Fihez, és add meg a beállításokat.

Ellenőrizd, hogy a Facebook Wi-Fi engedélyezve van-e, ehhez csatlakozz újra a Wi-Fi-hálózathoz. Ha engedélyezve van, megjelenik egy párbeszédpanel, amely arra kér, hogy csatlakozz a Wi-Fihez úgy, hogy bejelentkezel a Facebook-oldaladra, és megadod helyszínként az oldaladat.

És kész is vagy!

A funkció még elég új, de remélhetőleg az USA-ban aratott sikere után hozzánk is mihamarabb eljut az innováció, amivel organikusan fellendíthetjük már meglévő oldalaink forgalmát, látogatottságát és növelhetjük népszerűségük. Hisz mi lehetne jobb reklám az ingyen Wi-Finél?

Forrás: https://www.facebook.com/facebook-wifi

A Black Friday jelenség és ami mögötte van

A Black Friday jelenség és ami mögötte van

A Black Friday minden évben felemészti egész Amerikát. Mint ahogy az október vége másról sem szól, csak a Halloweeni lázról, úgy a Hálaadás utáni első péntek a gigantikus leértékeléseké és az erőszakos dulakodásé az üzletekben.

Az ünnep nagy múltra tekint vissza és sokan innen datálják a karácsonyi szezon kezdetét is, hisz legtöbben ekkor vásárolnak be a fa alá. Amerikában, legalábbis.

Nálunk a Fekete Péntek nem egyetlen napról szól; a cégek sokszor már hetekkel előre, nagyjából november második felétől kezdve megosztják akcióik, melyekkel a vásárlók egészen december elejéig élhetnek is. Amerikában nem ritkák az 50%-os kedvezmények, de vannak, akik egészen 70-80%-okig, önköltség alá is, elmerészkednek, míg hazánkban legtöbbször a sztenderd 20-30%-os akciókat sem ugorják meg az üzletek.

Magyarországon, bár már évek óta próbálják meghonosítani a kapitalizmus legnagyobb ünnepét, eddig nem jártak áttörő sikerrel. A magyarok lelkesedése sokszor elenyésző a Black Friday akciók irányába, ezért pedig legtöbbször az üzleteket okoljuk. A turpisság már októberben kezdetét veszi az áremelésekkel, melyek november végén újra csökkenő tendenciát mutatnak; tulajdonképpen felveszik eredeti áruk, ám így már rögtön rájuk is kerülhet az akciós címke. Emellett ott vannak azok a hangzatos 80-90%-os akciót hirdető plakátok, felugró reklámablakok és szórólapok mindenütt, melyek hatalmas kedvezményeket ígérnek, ám amikor betoppanunk az üzletbe, rá kell jönnünk, hogy a hirdetett termékek vagy eladhatatlanok, régiek vagy egyszerűen sérültek. Sokan ilyenkor olyan, a raktárban ragadt rétegtermékeket akcióznak le, amelyek az év többi részében is szinte aladhatatlannak minősülnek.

Az átverés azonban itt még nem áll meg; mint gombák az eső után, úgy tűnnek fel Black Friday alatt a scamek, azaz olyan, zömében webáruházak, amelyek csak lehúzni akarják a vásárlókat, valójában nincs mögöttük valódi cég. Ezeket mindig gyorsan kiszűrhetjük, ha jobban átnézzük a részleteket, ám a kevésbé járatos szemek könnyedén csalás áldozatai lehetnek.

Azonban sokakat még ezek a kondíciók sem állítanak meg. Magyarország berendezkedése nem kapitalista; míg Amerikában az emberek átlagosan újat vesznek, főleg elektronikai termékekből, addig a magyarok hajlamosak az olcsóbbat választani, akár több éves modelleket is, hogy kedvezőbben jöjjenek ki anyagilag. Ezzel szemben az USA emberei átlagosan mindig az új termékeket keresik, ennélfogva az áruházak a tavalyi termékeket már olyan magas akciókkal szórhatják ki, melyek, ha nekik nem is termelnek profitot, olyan marketingértékkel rendelkeznek, amelyek nagy népszerűséget indikálnak az év többi részében. Egy veszteséges napból így lesz profit az év többi részére.

Mivel külföldön a Black Friday egyetlen nap, addig itthon már november közepén elkezdődnek az akciók. Amerikában, mint említettük, a Fekete Péntek a karácsonyi bevásárlás és készülődés alapköve, innentől datálhatjuk az ünnepi időszakot, azonban ez a magyar vásárlási szokásokat nem fedi teljesen. Itt az akciók karácsonyi előtti költekezések csupán, a legtöbben még nem az ünnepekre vásárolnak, ezzel kimerítve magukat anyagilag, mielőtt beköszöntene a december.

Minden a digitális nomádokról

Minden a digitális nomádokról

Az egyik kifejezés, amely a COVID-19 során gyorsan bekerült a szótárunkba, az a „digitális nomád”. A digitális nomád egy olyan valaki – talán pont te is -, aki online technológiákat használ, hogy gyakorlatilag bárhonnan elvégezhesse a munkáját. Sok ország igyekezett, hogy vonzóbbá váljon a digitális nomádok számára, meghosszabbított vízumot vagy speciális munkaengedélyt kínálva nekik, hogy így távolról – és megfizethető módon – dolgozhassanak.
A közelmúltban egy felmérés készült, arról hogy a digitális nomádok számára melyek a legjobb országok. A kutatás az internet-hozzáférést és -sebességet, a lakáskölcsönzési költségeket, a nyelvi nehézségeket, a munkavízum költségét – és hozzáférhetőséget, valamint a távmunka-vízum hosszát hasonlította össze. Norvégia az első helyen végzett, összességében 7,88 ponttal a tízből, 9,10-es digitális nomád elfogadással. Mexikó a második lett 7.30-mal, amelyet Németország, Portugália és Izland követett. A digitális nomádok számára a legunoptimálisabb ország az Egyesült Arab Emírségek, a nyelvi nehézségek miatt, amelyet a Grúz Köztársaság, Antigua és Horvátország követ – nagyrészt a távmunkavízumuk korlátozott időtartama miatt.
Ti csinálnátok, csináltatok valaha hasonlót?
Forrás link
A TikTok márkabiztonsággal, hirdetésméréssel és kereskedelmi lökéssel csábítja a hirdetőket

A TikTok márkabiztonsággal, hirdetésméréssel és kereskedelmi lökéssel csábítja a hirdetőket

Az első globális, marketingszakemberek számára szervezett eseményével a TikTok meg akarja mutatni a márkáknak és a marketingszakembereknek, mennyire életképes platform a hirdetésekhez. A növekvő használati szintek és az iparági bizalom ellenére a közösségi alkalmazásnak nehézségei akadtak a marketingszakemberek meggyőzésében arról, hogy biztonságos márkakörnyezet, részben a hirdetések mellett megjelenő, életkornak nem megfelelő anyagok, valamint az influenzabotrányok miatt. A TikTok ezen problémák megoldásán dolgozva átirányíthatja a figyelmet arra, hogy az influencermarketing hogyan ösztönözheti a fogyasztók kiadásait.

A TikTok World bejelentett funkciói között szerepel a Global Alliance for Responsible Media (GARM) márkabiztonsági és alkalmassági keretrendszeréhez igazított készletszűrő. A szűrő segítségével a hirdetők jobban szabályozhatják, hogy a platformon hol jelennek meg hirdetéseik. Az Integral Ad Science (IAS), az OpenSlate és a Zefr vállalatokkal közösen tervezett egyéb biztonsági megoldások is arra törekszenek, hogy segítsenek a márkáknak a relevánsabb tartalom közelében elhelyezni hirdetéseiket.

A hirdetésmérés fejlesztései tovább növelhetik a marketingesek bizalmát az alkalmazás iránt. A TikTok bejelentette partnerségét a DoubleVerify szoftverplatformmal, hogy a hirdetők számára kampány láthatóságot biztosítson, az alkalmazás hasonló kapcsolatára építve az Oracle Moat-jával. Annak megértése, hogy az elkötelezettség hogyan vezet a fogyasztói vásárláshoz, még mindig olyan terület, ahol a digitális aktivációk elmaradnak az offlinehoz képest, és különösen a TikToknak kell azon dolgoznia, hogy legyőzze a márkákat a hosszú távú befolyásoló marketinggel.

A TikTok kifejlesztette új, alkalmazáson belüli vásárlási termékét is. Az első és harmadik féltől származó integrációval a márkák eldönthetik, hogy milyen mértékben kívánják ellenőrizni a kereskedői élményt. A jelenlegi harmadik felek partnerei közé tartozik a Shopify, a Square, az Ecwid és a PrestaShop, amelyek hamarosan megjelennek. A platform kétféle interaktív hirdetést is megismételt, amelyek a márkák számára elérhetők lesznek – gyűjtőhirdetések és dinamikus kirakathirdetések (korábban dinamikus termékhirdetések).

Ez utóbbi bejelentések a platform közelmúltbeli erőfeszítéseit követik az e-kereskedelmi képességek fokozása érdekében. A TikTok augusztusban a Publicisszal együttműködve különleges előnyöket biztosított az ügynökségcsoport ügyfeleinek, például a közelgő termékek tesztelésére és egy inkubátorprogramban való részvételre. Az ilyen felajánlások a TikTok azon tervének részét képezik, amelynek célja, hogy a kizárólag Z generációs fogyasztókon túl kiterjessze az alkalmazásban hirdető márkák körét.

Forrás: https://www.marketingdive.com/news/tiktok-entices-advertisers-with-new-brand-safety-ad-measurement-and-commer/607352/?fbclid=IwAR3fpZ1IKeJLatPlImOAabk5EEcG8vX5TGmvv7r3Kk_sMTvabBFr02aNfsE

 A Burger King UK 600 millió fonttal készül a londoni tőzsdére

 A Burger King UK 600 millió fonttal készül a londoni tőzsdére

 A Burger King gyorséttermi óriás egyesült királyságbeli része a hírek szerint jövőre mintegy 600 millió fontért készül bevenni a londoni tőzsdén.
 A Sunday Times szerint az étterem tulajdonosa tárgyal az Investec és a Numis bankárjaival, és közel áll ahhoz, hogy kinevezzen egyet tanácsadónak is.
 A Bridgepoint magántőketársaság a Burger King brit részlegének tulajdonosa, és 2018-ban megállapodást kötött a Restaurant Brands International (RBI) társasággal, hogy 20 évig a mesterfranchise vevője lesz az országban. Az ügylet kizárólagos jogokat biztosított a cégnek a márka számára, és ellenőrizte a márka javaslatait is.
 A Bridgepoint egyidejűleg felvásárolta a Caspian UK Group-ot, az Egyesült Királyság egyik legnagyobb Burger King franchise tulajdonosát 74 étteremmel. Összességében a cég körülbelül 530 telephelyet üzemeltet az Egyesült Királyságban, amelyek többsége franchise-tulajdonosok tulajdonában állnak.
 A Burger King UK 2020-ban 117 millió font árbevételről számolt be, ami 2019-hez képest 16 millió fontot jelent a járvány hatása ellenére is.
 Az év elején a Sky jelentése szerint a Bridgepoint jövőre szeretné eladni a Burger King brit jogainak működtetését. A Times szerint az eladás lehetősége még nyitva áll, és 500 és 600 millió font között lehet.
Forrás: https://www.marketingweek.com/marketing-news/
Még nagyobbat szigorít az adatvédelmi rendszerén a Google és a Facebook – itt a megoldás!

Még nagyobbat szigorít az adatvédelmi rendszerén a Google és a Facebook – itt a megoldás!

Nagyon röviden, ez a blog állhatna egy mondatból is, „hogy a klasszikus remarketing technikák, és jól működő vásárlás serkentő rendszerek teljesen megszűnnek.” Mi itt nem állunk meg, mert szeretnénk segíteni, hogy hogyan építsd újra a marketing csatornáidat (nem tégláról-téglára, csak a megfelelő eszközök bevetésével). Érdemes ezért, mielőtt teljesen kétségbe esnénk, ezt alaposan értelmezni, és cselekvési tervet megfogalmazni, hogy a vállalkozásunk bevételét megőrizzük.

A 2021-es adatvédelmi szigorítások miatt az egyik legfontosabb feladattá a vásárlók hűségének megőrzése vált. Ezek a kérdések kavaroghatnak most a fejedben:

  • Azonban könnyebb ezt mondani, mint csinálni, ugye?
  • És mégis hogyan kezdjünk neki?
  • Miképp érjük el, hogy a vásárlóink teljes márkahűséget fogadjanak termékünk, szolgáltatásunk felé?

A Mazuri Marketing csapata most négy nagyszerű, ám, annál egyszerűbb utat kínál rá, hogy kialakítsd a lojalitást és tedd könnyen elérhetővé a terméked az érdeklődők számára.

Hírlevelek? Igen!

A hírlevelek láttán sokan csak a szemük forgatják; ki találta meg már megint az emailcímem? Azonban egy jól eltalált hírlevél egy olyan cégtől, akinek követjük és szeretjük a munkásságát, termékét akár az egész napunkat feldobhatja! A hírlevéllista építésénél nemcsak azt kell szem előtt tartanunk, hogy a vásárló megtisztel minket a jelenlétével, hanem azt is, hogy ezt valamiképp honoráljuk: fontos éreztetnünk, hogy ezzel a feliratozással ők valamilyen pluszban részesülnek. Ez a plusz legyen épp a márka újdonságai vagy valamilyen különleges kedvezmények, nem számít. Nagyon nem mindegy ehhez milyen szoftvert használunk, és ezt miképp paraméterezünk, ezen is múlik ugyanis a személyessé tétel, és ez bizony ma már alapelvárás.

 

A kor vívmányai: az applikációk

Mennyivel könnyebben elérhető egy termék, ha van saját applikácója, nemigaz? Legyünk őszinték, a saját mobilunk is tele van olyan termékek vagy szolgáltatások ikonjával, amiket gyakran használunk, megkönnyítve így a saját életünket. Mindig ajánlott, hogy egy szolgáltatás a lehető legtöbb módon elérhetővé tegye magát a vásárlók számára, ehhez pedig napjainkban elkerülhetetlen, hogy legyen applikációja. Az appok könnyen hozzáférhetőek, letölthetőek, így az esélye is nagyobb, hogy valaki rendszeresen használni fogja őket, ugyanis a telefonja képernyőjén a szeme előtt van, jobban, mint bárhol máshol. Mi a weboldalakhoz már alaptételként ajánljuk az applikációkat, és grafikus csapatunk a vállalat arculatára is szabja természetesen, úgy, hogy ez a vásárló számára mágneses vonzerővel bírjon. 😊

 

Honoráljuk a hűséget!

Mi motiválhatná jobban a vásárlóid lojalitását, mint a kedvezmények? A kedvezmények, amelyek honorálják eddigi hűségünket, a legnagyobb mozgatórugó, ami ebben a rohanó világban csak kaphatunk. A hűségprogramok napjainkban igen virágzóak; nézzük csak meg a nagy cégek repertoárját belőlük, nap, mint nap több vásárlóval. Legutóbbi alkalommal, amikor hűségprogramot vezettünk be, két hónapon belül négyszeres visszatérő vásárlói forgalom emelkedést mértünk. Jól hangzik ugye?

Hirdetésblokkolót kiszűrő natív hirdetések

Van élet a Facebook és a Google után, előtt és mellett is. 😊  Már hat éve használjuk az ügyfeleink számára -ráadásul óriási ügynökségi kedvezményt biztosítva, azokat a rendszereket, amelyeken keresztül elérik a hirdetésblokkolót használó vásárlókat is. Hogy hogyan? Az online újságok közé elhelyezett cikk jellegű tartalommal, ami közvetlenül a weboldalra visz, ezzel egy olyan szegmenst elérve, akit máshogy nem tudunk megszólítani a virtuális térben, hiszen ők az online böngészés közben letiltották a hirdetéseket. Ők az +álomcélcsoport”, akik egyébként A+ státuszúak, magas beosztásúak, és jövedelműek (általánosan).

A Mazuri Marketingnél mind a négy lehetőség elérhető. Bármit is szeretnél, egy profi csapattal fogsz együtt dolgozni, akik segítenek neked új vásárlókat szerezni és elmélyíteni a hűségüket terméked vagy szolgáltatásod irányába. Készen állsz? Nézd meg, mit kínálunk, részletesen itt: www.mazuri.hu

Vagy írj: info@mazuri.hu. Azonnali választ szeretnél: 06306966768 (h-p 9-17:00)

 

 

 

Hogyan árazzuk be a termékeinket?

Hogyan árazzuk be a termékeinket?

 

Manapság versenyképesnek maradni a piacon igazán nagy kihívást jelent – sok dologra kell odafigyelni és állandóan mérlegelnünk kell a helyzetünket a piacon, a versenytársainkhoz képest.

Ezzel párhuzamosan napjainkban egyre többen szembesülnek azzal a problémával, hogy az árazásuk nem megfelelő. Ez, amilyen jelentéktelennek hangzik, olyan problémás jelenség, hisz, ha a rosszul árazunk be egy terméket vagy szolgáltatást, az bizony megállíthatja a cégünk fejlődését is. Ha új, ha éppen régóta működő vállalkozásról is van szó, a megfelelő árazás az egyik legfontosabb dolog, amit a siker érdekében tehetünk. Hogy hol bukhatunk el tehát? Sokszor nem kalkulálunk bele minden költséget, csak intuitívan belevetjük magunkat, komolyabb számolások nélkül egy árazásba, amely bizony könnyen komoly pénzveszteséget jelenthet, drasztikusabb esetben pedig a vállalkozásunk végét is.

A elégséges haszonkulcs, amely még a vásárlóink számára is elérhetővé teszi a terméket elengedhetetlen; ám itt nem feledkezhetünk meg a termék körül felmerülő bármilyen pluszköltségről sem, amit bizony a végösszegnek is tartalmaznia kell. Egy jó árban benne kell legyen tehát minden költség egy adott terméknél: nemcsak a hasznot, hanem pl. esetenként az csomagolást, a szállítást vagy a marketing összegét is bele kell kalkulálnunk, nem elég a saját haszonkulcsunk.

Erre a legtöbben nem is gondolnak, így hirtelen áremeléseket kell csinálniuk, hogy ne legyenek veszteségesek, mely a cégek arculatának és a vásárlóknak is igen kellemetlen.

Mielőtt tehát megjelennénk a piacon termeinkkel, szolgáltatásainkkal mindenképpen számoljunk ki mindent alaposan és a plusz költségeket is kalkuláljuk bele a termékeink végösszegébe, hogy később ne szembesüljünk felesleges nehézségekkel, és tartani is tudjuk árainkat, hisz a stabilitás a vásárlók számára mindig szimpatikus dolog.

Fontos tudni, kinek a véleményét kérjük ki, amikor egy terméket árazni szeretnénk; érintett területek lehetnek a már korábban említett marketing, sales és maga a gyártó cég is, amennyiben a készítés, beszerzés folyamatára is van rálátásuk, már előttünk tisztában lehetnek az alapanyaghiányokkal, várható emelkedésekkel és csökkenésekkel is. Fontos kikérni tehát szakértők segítségét is, azonban nem szabad elfelejtenünk, hogy a felelősség, bárki véleményét is kértük ki, végső soron a miénk.

Ezenfelül fontos tisztában lenni a konkurenciák áraival is, érdemes úgy árazni, hogy az egész palettát szemügyre vesszük, nem csak egy-egy terméket, illetve a húzótermék árazása is odafigyelést igénylő.

A céljaid meghatározásában és a marketinggel kapcsolatos ügyekkel keress fel minket bizalommal: https://mazuri.hu/kapcsolat/