Szükség van még marketingügynökségre, vagy elég a mesterséges intelligencia? Az értintettet kérdeztük

Szükség van még marketingügynökségre, vagy elég a mesterséges intelligencia? Az értintettet kérdeztük

Megkérdeztük a mesterséges intellingenciát, szerinte szükség van-e még marketing ügynökségre? A meglepő választ a cikkben találod!

Az AI fejlődése kétségkívül jelentős hatással van a marketing ügynökségek munkájára és az általuk nyújtott szolgáltatásokra, de jelenleg még nem helyettesíti teljesen őket. Az AI alkalmazása számos előnnyel jár a marketingben, például automatizálás, adatfeldolgozás és elemzés, valamint személyre szabott marketingkampányok hatékonyabb kezelése révén. Azonban továbbra is szükség van az emberi kreativitásra, stratégiai gondolkodásra és ügyfélkapcsolati készségekre, amelyek kulcsfontosságúak a marketing sikeréhez. Íme néhány fontos szempont az AI szerepéről a marketing ügynökségekben:

AI Előnyei:

  1. Automatizálás: Az AI képes automatizálni a rutinszerű és ismétlődő feladatokat, mint például a kampányok költségvetésének kezelése vagy a hirdetések optimalizálása, ezáltal hatékonyabbá téve a munkafolyamatokat.
  2. Adatfeldolgozás: Az AI kiválóan kezeli és elemezi a nagy adathalmazokat, amely segít a cégeknek mélyreható betekintést nyerni a piaci trendekbe és fogyasztói viselkedésbe.
  3. Személyre szabás: Az AI lehetővé teszi a marketing üzenetek nagyfokú személyre szabását, amely növeli a vásárlói élményt és a kampányok hatékonyságát.

Emberi Készségek Szerepe:

  1. Kreatív és Stratégiai Gondolkodás: Az AI jelenleg nem képes teljes mértékben utánozni az emberi kreativitást és stratégiai gondolkodást, amely létfontosságú a hatékony kampányok és üzenetek kialakításához.
  2. Ügyfélkapcsolatok: Az ügyfélkezelés és a személyes kapcsolattartás továbbra is emberi feladat, különösen azokban az esetekben, ahol az ügyfelek egyedi igényei és elvárásai vannak.
  3. Etikai és jogi megfontolások: Az AI alkalmazása során szükség van emberi felügyeletre, hogy biztosítsák az adatvédelmi előírások és etikai normák betartását. A mesterséges intelligencia nem képes például a képek, kreatívok jogi felhasználhatóságát mérlegelni.

Következtetés:

Bár az AI jelentősen megkönnyítheti és hatékonyabbá teheti a marketing ügynökségek munkáját, nem helyettesíti teljes mértékben az emberi szakértőket. A marketing sikere gyakran múlik az emberi érintésen, kreatív gondolkodáson és stratégiai döntéshozatalon, amelyeket az AI még nem képes teljes mértékben reprodukálni. Az AI inkább egy eszköz, amely kiegészíti a marketing ügynökségek tevékenységét, lehetővé téve számukra, hogy hatékonyabban és célzottabban szolgálják ki ügyfeleiket.

Marketing vs. Sales: Szüntetsd meg a konfliktust!

Marketing vs. Sales: Szüntetsd meg a konfliktust!

Nálatok is zajlanak a két osztály között az örökös harcok? A sales számokat vár és forgalmat, és a marketing amúgy is olyan megfoghatatlan. A marketinges pedig nem tudja megértetni az értékesítéssel, hogy a márkaismertség, a reklám jóval többről szól, mint az eladásról. Ismerős a helyzet, ugye?

Nézzük a konfliktust egy példán keresztül: Képzeld el, hogy a céged kifejleszti az eddigi legkényelmesebb és legstrapabíróbb edzőcipőt, ami garantáltan kedvenccé válik a vásárlók számára. De hogyan adhatod el minél több partnernek, resellernek és hogyan győzheted meg a végfogyasztót, hogy pont ezt vegyék meg a másik ötven cipőmárka közül? Na meg persze, hogy hordják is büszkén a brandjelzést látva. A válasz egyszerű: a marketing és az értékesítés tökéletes összhangjával.

A marketing a cipő anyukája. Ők felelnek a cipő márkaismertségéért, a befuttatásáért, a kedveltség eléréséért. Hirdetésekkel, plakátokkal és online felületes hirdetésekkel, influencerekkel, videós tartalmakkal stb. csalogatják az embereket, hogy vásárolják meg a terméked. A marketingesek célja, hogy minél több embert vonzzanak be, és felkeltsék az érdeklődésüket a cipő iránt.

A sales a cipő apukája. Ők mérik fel a piaci igényeket, ők juttatják be a cipőt a különböző láncokhoz, üzletekbe. Ők árazzák be, és ha jól végzik a munkájukat, ők adnak el rengeteg daraszámot.

Tehát apa hozza a mérhető számokat, amiket anya támogat meg, idéz elő.

De mi a helyzet, ha nem működnek együtt?

Képzeld el, hogy a cipő reklámozáséért felelős emberek fantasztikus munkát végeznek, de a boltban nincs elég cipő, vagy egy csomó boltban nincs is ilyen cipő. Vagy a másik oldalról: a cipőt csak az üzletben látták életükben először. Előzetesen nem látta a neten vagy az utcán, max egy barátja lábán. Ergo nem keltett nagy érdeklődést, a reklám nem érte el a célközönséget, és az emberek valójában nem is tudnak a létezéséről.

Egy ilyen termék mellől a vásárlók hamarosan elpártolnak, és a vásárlás helyett a cipőd a raktárban pang. Ugyanígy van ez a cégeddel is: ha a marketing és a sales nem működik együtt, nem fogsz tudni sikeres üzletet építeni.

Mi okozza a két osztály közötti konfliktust?

Amikor az eladások elmaradnak a várakozásoktól, a feszültség a marketing és az értékesítés között érezhetővé válik. A marketing gyakran hibáztatja az értékesítési csapatot a gyenge teljesítményért, mondván, hogy nem hajtották végre hatékonyan a bevezetési tervet. Az értékesítés viszont a marketinget okolja, hogy nem csapott elég nagy felhajtást a termék körül, ami helyett több értékesítőre vagy magasabb jutalékra lenne szükség. Egy tágabb perspektívából nézve az értékesítési csapatok hajlamosak úgy gondolni, hogy a marketingesek nem értik az ügyfelek valós igényeit. A marketing viszont úgy látja, hogy az értékesítési csapat rövidlátó, túlságosan a pillanatnyi tranzakciókra összpontosít, nem látja át a brand építés és a márkaimidzs, márkahűség kialakításának fontosságát, és nem képes felkészülni a jövőre.

Ennek eredményeként mindkét csapat gyakran alábecsüli a másik hozzájárulását a közös sikerhez.

A tökéletes összhang titka

A sikeres eladáshoz, azaz a virágzó céghez a marketing és az értékesítés tökéletes összhangja szükséges. A két csapatnak szorosan együtt kell működnie, és közös célokat kell kitűznie.

A marketingeseknek meg kell ismerniük az értékesítők igényeit, és olyan kampányokat kell tervezniük, amelyek relevánsak a célközönség számára. Az értékesítőknek pedig tisztában kell lenniük a marketingesek által közvetített üzenettel, és hatékonyan kell kommunikálniuk a potenciális ügyfelekkel.

Hogyan érhető el az összhang?

Számos eszköz áll rendelkezésre a marketing és az értékesítés összehangolására:

  • Közös célok: Fontos, hogy a két csapat ugyanazt a célt tűzze ki maga elé, például a bevétel növelése vagy a piaci részesedés bővítése.
  • Rendszeres kommunikáció: A marketingeseknek és az értékesítőknek rendszeresen kommunikálniuk kell egymással, hogy megoszthassák a tapasztalataikat és az ötleteiket, hogy egymás alá dolgozhassanak.
  • Közös platformok: Használhatnak közös platformokat a leadkezelésre, az ügyfélkapcsolatok menedzselésére és a kampányok eredményességének mérésére.

Ha neked is sikeres a vállalkozásod, akkor valószínűleg korán felismerted, hogy a nagyobbá és sikeresebbé válás kulcsa a marketinget tekintve több, mint a négy P meghatározása (product, price, place, promotion).

A vállalatok, ha széles látókörűek, tapasztalt és nyitott attitűddel rendelkező marketingeseket alkalmaznak, a marketing független szereplővé válhat, és a két osztály közötti konfliktusok is elsimulhatnak. 

Összefoglalva, a marketing és a sales nem ellenségek, hanem partnerek, akiknek közösen kell dolgozniuk a közös cél elérése érdekében! A tökéletes összhanggal fergetegesen konverzálóvá varázsolhatod a termékeidet, és garantáltan emlékezetessé teheted a márkádat a vásárlóid, ügyfeleid számára.

Te mit gondolsz? Szerinted hogyan érhető el a marketing és az értékesítés tökéletes összhangja?

Amennyiben szeretnéd te is elsimítani a két osztály közötti konfliktusokat, szeretnéd a sikert a vállalatod alapkövévé tenni, ne habozz és vedd fel velünk a kapcsolatot! Jól szegmentált piaci ismereteinkkel, tapasztalt szakembereinkkel és innovatív ötleteinkkel levesszük a marketing terheit céged válláról!

Írj nekünk és dolgozzuk ki együtt a tökéletes stratégiát!

Itt az ideje, hogy Marketing ügynökséget válts!

Itt az ideje, hogy Marketing ügynökséget válts!

Szükséged van a jó marketingre, de azt sem tudod mi fán terem… Brief, CTA, EDM, niche, POS, USP, A/B teszt, CMR, ROI, SEO…mintha hieroglifákat olvasnál, igaz? Neked bizony marketing ügynökségre van szükséged! Mutatom is, hogy miért!

Sokan ismerik már a nyomást, amit a cégvezetés a marketing osztályra helyez. Hozni kell a számokat, támogatni kell a Sales-t stb. A megadott éves büdzséből csinálni kell valami egetrengető éves tervet, ami a trendeket is leköveti. Na de hogyan is kezdj bele ebbe?

Néha már azon elakad a dolog, hogy mi volna az az ötlet vagy elképzelés, amivel megváltható – ha a világ nem is – de a rád bízott márka mindenképp. Vajon milyen újdonság fut most jól? Mi az, ami a legtöbb brandnél működik és te még nem csináltad, de mégis out of the box megközelítés?

Ilyenkor a legtöbb embernek egyből az jut eszébe, hogy ehhez bizony segítség kell. Valaki, aki ebben otthonosan mozog, képben van, és akár ötlet, akár megvalósítás szintjén, de ki tud ebből menteni.

Na, hát itt jön képbe a marketing ügynökségek szerepe. Náluk senki nem ismeri jobban, hogy mi hódít a piacon! Arról nem beszélve, hogy külsős szakmai és friss szemmel nézve valószínűleg sokkal több elképzelést és ötletet tudnak átadni, ami a márkád sikeréhez vezet végső soron.

Felmerülhet most benned a kérdés: Mégis milyen ügynökség való vajon az én céljaim elérésére? Nos, a válasz talán egyszerűbb, mint gondolnád! Olyan ügynökséget célszerű választani, amelyik összhangban van a szervezeted értékeivel, így nagyobb a valószínűsége annak, hogy olyan üzenetet sikerül közvetíteni, amely hiteles a branded számára. Ezzel együtt pedig hozzák majd a kívánt eredményeket.

Alapvetően kétféle ügynökségtípusból választhatsz:

  1. A kreatív ügynökségek lehetnek szűkebb profilúak, amelyek egyetlen elemre koncentrálnak,
  2. vagy teljeskörű szolgáltatást nyújtó ügynökségek – ahogy a Mazuri is – amelyek több kapcsolódó szolgáltatást is kínálnak.

A klasszikus reklámügynökségek gyakran csak egyetlen médiatípusban (pl. televízió) készítenek egyszerű reklámkampányokat, míg egy teljeskörű szolgáltatást nyújtó reklámügynökség integrált promóciós kampányt hozhat létre közösségi média, hagyományos nyomtatott anyagok és offline rendezvények bevonásával stb.

Ergo, ha komplexebb segítségre van szükséged, az utóbbit érdemes választanod.

Te milyen ügynökséget választottál? Gondolkoztál már azon, hogy jelenlegi ügynökséged (ha van persze), hozza-e azt az eredményt, amit vársz tőlük?

Mi a Mazurinál erősen motiváltak vagyunk abban, hogy az ügyfeleinknek azonnal látható, mérhető eredményeket szállítsunk, hiszen a mi érdekünk is, hogy hosszútávúan és elégedett partnerekkel dolgozhassunk együtt. Emellett olyan piaci ismeretekkel is rendelkezünk, hogy milyen típusú intézkedések működtek a legjobban más cégek esetében.

Tudjuk, hogy ma már az AI óriási segítség ebben a szegmensben, de van, amit nem pótol. Az embert! A tapasztalatot, az intuíciót. És ami a legfontosabb: az egyedi egyéniséget. Szervezeti szinten is bátran lehet mondani, hogy mindaddig szükség lesz kreatív marketing ügynökségekre és a hozzájuk tartozó szakértői csapatra, amíg a vállalkozásokat is hús-vér emberek működtetik, és ők maguk hozzák a döntéseket, ők álmodják meg a víziókat.

Ha szeretnél a saját terméked, szolgáltatásod, márkád számára egy teljesen egyedi, ugyanakkor sokak számára működő stratégiát és a hozzá tartozó megvalósítást, akkor keress minket, és megvalósítjuk álmod.

Indruch Beáta

Hódítsd meg a világot néhány másodperc alatt!

Hódítsd meg a világot néhány másodperc alatt!

Emlékszel még a 2010-es évekre? Akkoriban a Facebook volt a király, a Twitter a csiripelő madár, az Instagram pedig a csillogó kirakat. De aztán, mint egy villámcsapás a derült égbolton, berobbant a TikTok. Rövid videók varázslatos kavalkádja, tele tánccal, humorral, kreativitással. De mi a titka a TikTok lenyűgöző sikerének? Hogyan lett belőle globális jelenség, ami átformálja a marketinget és a tartalomkészítést?

A világ minden táján vállalatok ezrei használják a TikTokot hirdetési felületként. Vajon csak egy plusz csatorna, amin elérhető a célközönség vagy varázsütés szerűen működő, kirobbanóan konverzáló lehetőség? Elmesélünk egy történetet, amiből magad is levonhatod a tanulságot.

Egerben járunk, 2016 az évszám. Egy akkor még csak 15 éves fiatal srác fejébe férkőzik egy gondolat: követni kéne az üzletember szülők példáját, és létrehozni egy vállalkozást. Némi spórolt pénzzel, na meg a szülők anyagi hozzájárulásával ez az ifjú titán Kínából importál párszáz mobiltokot. Néhány barátjával összefogva raklapokból felépít egy „üzletet” Eger belvárosában mondván, egy hét alatt kiárulnak mindent nagyon olcsón, és megsokszorozott hasznot húznak belőle. A középiskolás srác az iskolai szünetekben biciklizik át a „boltba” és menedzseli az eladásokat. Ismerős a sztori? Bizony, ez Diller Kevin és a Mobilfox története.

Szóval, az egri boltocska az órák közti szünetben nyitva van. A tervezett egy hetes nyitva tartás azonban hamar megdőlni látszik, ugyanis az üzlet beindul! Olyannyira, hogy átültetik az online térbe is. Elindul a webshop, ami már hozott annyit a konyhára, hogy a továbbiakban ne Kínából kelljen importálni, ugyanis futja az első nyomtatókra. Az alapanyag ugye adott: egy sima mobiltok.

Forbes, 2023. május

A nagy elánnal induló webshop remélt sikere nem megy olyan jól, mint Kevin várja. „Sokáig nem ment jól, sokszor gondoltam, hogy semmi értelme. De addig próbálkoztunk, amíg végül megtaláltuk, ami működik. Nem nagyon szoktam feladni, mindig hiszek egy következő dologban” – mondja Kevin egy, a BudapestLab-nek adott interjúban. Az elég komoly sales attitűddel rendelkező Kevin nagy fába vágja a fejszéjét. Még mindig 2016-ban járunk, és ekkor az influenszer mint olyan, kevésbé ismert fogalom. Azonban ő felismeri a celebek és a videók kapcsolatában rejlő lehetőséget, és elkezdi termékeit ilyen formán is reklámozni.

A siker így már nem marad el: az online értékesítést adja a webshop, a fizikai boltocska pedig még jobban felpörög. „Elég lepukkant kis helyiség volt. De egy hétvége alatt kipofoztuk, telepakoltuk színes raklapokkal, jól sikerült az arculat, nagyon jó hangulata volt az egésznek, folyamatosan szólt a zene, csupa diák dolgozott bent.” Ugrunk egyet az időben: a 2017-es évet a cég 18 milliós árbevétellel zárja, és elindul az a core-biznisz, ami megalapozza a ma ismert Mobilfox hatást. Az igazi áttörést a 2018-as Black Friday hozza, egyedülálló akciókampánnyal készülnek az eseményre. Az évet végül 55 milliós árbevétellel zárják, a céget átköltöztetik egy újpesti 120 négyzetméteres pincehelységbe, ahol belefognak a fő termék kifejlesztésébe és tesztelésébe. Így megszületik a Full Shock tok. Hogyan kapcsolódik Kevin, a Mobilfox és a TikTok? Nos, 2020. februárjában felkerül az első Mobilfox videó, és elindul a megállíthatatlan sikerlavina.

Facebook

Szóval, TikTok…a csapból is ez folyik. A civil és az üzleti szférában egyaránt naponta többszáz, sőt többezer videó áramlik felénk, most már gyakorlatilag minden platformon (köszönhetően Zuckerberg felvásárlásának és az összekapcsolásoknak). Hogy miért? A TikTok varázslatos felemelkedésének titka a lenyűgöző algoritmusában rejlik, amely mesteri módon méri fel a felhasználók preferenciáit, és személyre szabott videófolyamot kínál. A rövid, pörgős tartalom pedig tökéletesen illeszkedik a mai, gyorsan pörgő világhoz, ahol a figyelemfelkeltés kulcsfontosságú.

Ezt a lehetőséget meglátva Kevin elkezdi ontani a rövid videós tartalmakat a népre. Ennek köszönhetően többezer megrendelés fut be hozzájuk HAVONTA. A modell letisztult, működik, nevet is kap: glocal (global+local). A lényeg egyszerű: globális termék, globális stratégia, az értékesítés és a marketing lokalizált. Minden piacnak saját weboldala van, saját ügyfélszolgálata és egyedi hirdetései.  Miért fontos ez? Más a hely, más a célközönség, más a lehetőség. Minden szegmens saját arculatot kap, így folyamatos a fókusz és a figyelem fenntartása. A cég terjeszkedik, a TikTok bővül, megjelenik a román, a szlovák, a görög oldal, sőt az USA behálózása is. Megszületik a jelmondat: Mobilfox. Legyél Member!

Mobilfox

Nem egész 4 év alatt, a kezdeti mindössze 7725 megtekintést elérő Full Shock törésteszt videó történelemmé vált, Kevin pedig a rendkívül sajátos és egyedi kampányaival elérte a közel 3 MILLIÓS megtekintést.

Mint látjuk, a videók marketingben betöltött szerepe egyre fontosabbá válik. A rövid, tömör videók hatékonyabban közvetítik az üzenetet, mint a szöveg vagy a képek, és jobban megmozgatják az érzelmeket. A TikTok ezen a téren kiemelkedik, és a platformon rengeteg kreatív videóformátumot találunk, amelyek tökéletesen alkalmasak a márkaépítésre és a termékpromócióra. Így a TikTok nem csupán egy szórakoztató platform, hanem egy értékes eszköz is a marketingesek számára. A platformon rejlő lehetőségek kihasználásával a márkák elérhetik a célközönségüket, növelhetik a márka ismertségét, és fellendíthetik az értékesítést.

2023-ra a Mobilfox 10 országban, közel 150 influenszerrel, legalább 5 TikTok-csatornával és átlag 3 és fél millió megtekintéssel van jelen. Egy évben nagyjából 800 millió forintot költenek a marketingre. Hogy megéri-e? Hogyne! A cég a TikTok-on nőtte ki magát, elképesztően kreatív kampányokkal és reklámokkal. Csak hogy párat említsünk: Full Schock töréstesztek. Kidobják a telefont egy helikopterből. Mindezt influenszerekkel, ajándék tárgyakkal, végül egy 15 perces videó 20 millió forintos költséggel: közel 90 ezer megtekintés a Youtube-on. Áthajtanak rajta autóval: 210 ezer megtekintés. Építenek több mint 2000 tokból egy házat és crossmotorral átugratnak felette, miközben a mobil eldobják: 400 ezer megtekintés.

Forbes, 2023. május

Agresszív marketing. Közben megszületik az új szlogen is: Te Mobilfox member vagy? Csak egy mondat, ami elhangzik a kampány- és a TikTok videókban. Megragadja a figyelmet, beférkőzik a fejekbe…és MILLIÓS megtekintést generál. Természetesen influenszerrel, az utca emberét is bevonva, a Z generációnak vicces kiadásban. Oh, igen. A célcsoport. A mai 20-as korosztály a neten él, ezt ne felejtsük el!

Szóval, a Mobilfox sikerét a jó marketingstratégiák, az évente 3 nagy kampány (Black Friday, születésnap, nyári akció) és a TikTok trendek mozgatják. A videók gyakorlatilag random indokalatlan témájúak, a fókusz a humorra épül. Azonban nem elég csak a trendeknek élni, azt meg kell dobni egy plusz elemmel is, ami csak az adott vállalkozás arculatát tükrözi. Hadacs Balázs, a Mito Creative social vezetője így fogalmaz a Forbes 2023. májusi számában: „Hozzá kell tenni vagy létre kell hozni valamit, ami csak rájuk jellemző. Ebben ők remek munkát végeznek, még úgy is, hogy a tartalom magját, a koncepciót nézve kiolvasható, hogy a nemzetközi színtéren kiktől inspirálódtak. Kommunikációjuk egyedi stratégiai alapokon nyugszik, a kivitelezés pedig platformautentikus.”

Facebook

Fontos a jól megtervezett marketing stratégia: a Mobilfox havi 20 videót készít a 6 legfontosabb piacon, ez összesen havi 120 videó. Fontos továbbá a jó témaválasztás: a humor, a random kivitelezés, a fiatal generáció megszólítása, és mivel lehet a legjobban belopni magunkat a 30 pluszos célközönségbe? Hát persze, gyerekekkel. A legjobb fogás, gyakorlatilag minden marketing tekintetében vagy az állatok, vagy a gyerekek. És hogy csinálta ezt a Mobilfox? Egy pláza, egy játékbolt, ajándékok és a szlogen. Az eredmény: 2 millió megtekintés!

Innentől kezdve nincs megállás, Diller Kevin nagykorú lett, hivatalosan is ügyvezetője saját cégének, a cél világos, a törekvése pedig tagadhatatlan. „Elég korán értem. Én voltam az a forma, aki, ha átmentem egy haveromhoz, az első fél órában a szüleivel beszélgettem. És az elmúlt évek sikerei adtak elég önbizalmat, hogy ne érezzem magam kevésnek a feladatokhoz” (Diller Kevin, Forbes 2023. május)

Forbes, 2023. május

Összegezve, a TikTok jó. Jó, mert felhasználóként hasznos és vicces tartalommal találkozhatsz, cégvezetőként, marketingesként pedig könnyen és egyszerűen elérheted, megszólíthatod célközönséged. A titok a tervezés, a stratégia, a kivitelezés. Na meg, hogy mennyit vagy hajlandó költeni rá?

Régóta vágysz valami igazán ütős áttörésre? Te is belevágnál, de nem tudod hol kezdd el? Vannak már ötleteid, de nincs, aki megvalósítsa? Amennyiben a TikTok adta lehetőségek felkeltették az érdeklődésedet, vedd fel velünk a kapcsolatot! Segítünk elindítani a csatornád, megvalósítjuk a vágyaid és kidolgozzuk az ötleteid. Velünk te is belekóstolhatsz ebbe a varázslatos világba! Nem gond, ha csak pár videót szeretnél, és az sem, ha állandó tartalomkészítésről van szó. Mi mindenről gondoskodunk! Látogass el weboldalunkra, a részleteket és csomagajánlatainkat megtekintheted a Videós tartalomgyártás menüpontban!

Indruch Beáta

Felhasznált sajtó: Forbes

Képek: Forbes (2023. május / ISBN 2050000089770)

Platform: Youtube, TikTok

Marketing mérés egyszerűen: Ismerd meg a Google Meridian eszközt!

Marketing mérés egyszerűen: Ismerd meg a Google Meridian eszközt!

Marketing ügynökségként folyamatosan keressük a leghatékonyabb módszereket kampányaink optimalizálásához. A Google most egy új, nyílt forrású megoldást kínál a marketing mix modellezés (MMM) világában: a Meridian eszközt.

Az MMM egy matematikai megközelítés a marketing tevékenységek tényleges hatásának mérésére. Segítségével olyan kérdésekre kaphatunk választ, hogy melyik csatornán keresztül érintettük meg leginkább a célközönségünket, milyen volt a válaszadási arány, és ez hogyan befolyásolta az értékesítést.

A sütik használatának csökkenése miatt egyre nagyobb szükség van a precíz kampányértékelésre. A Meridian pedig erre kínál megoldást. Ez az eszköz nem csak hozzáférést biztosít különböző adatpontokhoz, mint például a YouTube elérése és gyakorisága, vagy a Google keresési lekérdezések nagysága, hanem oktatási anyagokkal és hibaelhárítási útmutatókkal is támogatja a felhasználókat.

A Google hangsúlyozza a rugalmasságot is: a Meridian kódja és modell paraméterei módosíthatók, így az eszközt egyedi üzleti igényekhez igazíthatjuk. Ez olyan, mint a formagyurma a szobrászatban – alapot nyújt, de teret enged a további fejlesztésnek. A komplexebb módszertan és a szélesebb körű adatfelhasználás révén a Meridian a kampányteljesítmény mérésének új lehetőségeit tárja elénk.

Ha lépést szeretnél tartani a változó adatkövetési trendekkel és optimalizálni szeretnéd a ROI-t, érdemes kipróbálnod a Google Meridian eszközt. Jelenleg korlátozott a hozzáférés, de ITT lehet jelentkezni a használatért.

Természetesen, ha bárhol és bármiben elakadsz, a Mazuri csapata áll a rendelkezésedre! További formabontó ötletekért, széleskörű marketing kampányok kivitelezéséért vedd fell velünk a kapcsolatot!

Írok nektek!

TikTok vs. felhasználók: mikor mehet az innováció a felhasználók rovására?

TikTok vs. felhasználók: mikor mehet az innováció a felhasználók rovására?

A felhasználók egy része aggódik a TikTok folyamatosan bővülő in-app vásárlási lehetőségei miatt, mondván, hogy rontják az app élményét. Ennek ellenére a TikTok továbbra is erre a területre fókuszál, új eszközöket kínálva a márkáknak a videós hírfolyamban történő közvetlen értékesítés ösztönzésére.

Múlt héten megírtuk, hogy a TikTok automatikus termékazonosítást tesztel az üzleti fiókok reklám és hirdetés tartalmaiban. Következő lépésként most frissítették a Video Shopping Ads hirdetéseket, és új hirdetési elhelyezést vezetett be a Shop fülnél a termékek bemutatására.

A Video Shopping Ads mostantól globálisan elérhető, emellett a TikTok egyszerűsítette a használatát. A vállalatok automatikusan kitölthetik termékadataikat a Carousel és Product Tiles formátumokban. A Carousel hirdetések „Vásárolj most” gombbal ösztönzik a vásárlást, a Product Tiles pedig a videó lejátszása közben felugró ablakban jeleníti meg a terméket. A TikTok a Shopify-val való együttműködés bővítésével is egyszerűsíti a Video Shopping Ads létrehozását a Shopify kereskedők számára. A kereskedők mostantól előre beállított kampánybeállításokkal és ajánlott gyakorlatokkal indíthatják el első kampányukat közvetlenül a Shopify felületen.

A Shop fülnél is megjelennek a Video Shopping Ads a jobb láthatóság érdekében. Ezen kívül a Shop Ads termék kártya formátum lehetővé teszi a kereskedőknek, hogy termékeiket közvetlenül a Shop fülnél népszerűsítsék „csak egy képpel és a termékkatalógus adataival”. A frissítések célja, hogy a kereskedők könnyebben létrehozhassák vásárlási promócióikat külön TikTok videók és reklámok készítése nélkül.

A TikTok anyavállalata, a ByteDance azon dolgozik, hogy a Douyin (a kínai TikTok) e-kereskedelmi sikereit a nyugati piacokon is megismétlje. Ugyanis, a kínai vállalat bevételének jelentős része az alkalmazáson belüli vásárlásokból származik, ami közel 100-szorosan meghaladja a TikTok bevételét. 2023-ban több mint 270 milliárd dollár értékű közvetlen értékesítést bonyolított le, ami 60%-os növekedés 2022-höz képest. Ezzel szemben a TikTok 3,8 milliárd dollárnyi alkalmazáson belüli kiadást generált, ami szintén 15%-os növekedés, de messze elmarad a kínai testvér alkalmazástól.

Ez a magyarázat arra, hogy a TikTok miért erőlteti az alkalmazáson belüli kereskedelmet. Egyelőre nem aratott nagy sikert, de a tét nagy, így a cég valószínűleg nem adja fel könnyen. A kockázat azonban az, hogy a folyamatos kereskedelmi promóciók bosszantóvá válhatnak a felhasználók számára, és csökkenthetik az alkalmazás használatát.

Indruch Beáta

Forrás: SocialMediaToday

A Mazuri bemutatja: Varázslatos videós tartalmak a márkád sikeréért!

A Mazuri bemutatja: Varázslatos videós tartalmak a márkád sikeréért!

A videó a marketing új császára! A Mazuri mostantól videós tartalomgyártási szolgáltatással is bővítette palettáját, hogy segítsen vállalkozásodat a következő szintre emelni.

A videós tartalmak egyre fontosabbá váltak a marketingben, és mára elengedhetetlen eszköze lett a sikeres online marketingstratégia kidolgozásában. Ennek oka, hogy ezen tartalmak rendkívül hatékonyak a célközönség bevonzásában, a márkaismertség növelésében és a konverziók ösztönzésében. Legyen szó short vertical form, TikTok vagy Reels videókról, a tartalomgyártás ezen formája sikeres befektetés-megtérülő módja annak, hogy felkeltsd a célközönséged figyelmét, és elmeséld a márkaneved történetét.

Miért válaszd a Mazurit?

Szakértő csapatunk és profi videós stábunk mélyreható platformismerettel és kreatív ötletekkel varázsol lenyűgöző tartalmakat!

Egyedi stratégia alapján dolgozunk, hiszen minden márka egyedi. Biztos lehetsz benne, hogy videóink márkahűek és abszolút a céged profiljára lesznek szabva!

Teljeskörű szolgáltatás nyújtunk: a koncepciótervezéstől a forgatáson át a szerkesztésig mindent elvégzünk, hogy te csak a sikert élvezhesd!

Hatékony kampányokat tervezünk: a videós tartalmak mellett a kampányok lebonyolítását is vállaljuk a célzástól a mérésen át az optimalizálásig.

Varázsoljunk együtt a TikTokon!

A TikTok a leggyorsabban fejlődő platform, ahol a lenyűgöző videók sikereket érhetnek el. A Mazuri csapata otthonosan mozog a TikTok birodalmában, és varázslatos tartalmakkal ragadja meg a célközönséged figyelmét.

Csomagajánlataink:

MINI
260.700 Ft
STARTER
434.500 Ft
ELEVATOR
566.500 Ft
ULTIMATE
984.500 Ft
5 db videó/reklámfilm10 db videó/reklámfilm15 db videó/reklámfilm30 db videó/reklámfilm

Minden csomagunk tartalmaz stratégia készítést, piaci pozicionálás elemzést, versenytárs analízist. A sikeres videós kampány érdekében elvégezzük a tartalom tervezést, a szövegírást. Gondoskodunk a szereplők és/vagy színészek válogatásáról és koordinálásról. Természetesen igénybe vehetsz marketing tanácsadást is! Hogy ne legyen gondod erre sem, létrehozzuk azon csatornáidat, ahol a kampányod futni fog, elkészítjük a stratégiai és a posztolási ütemtervet. Menedzseljük a hirdetést, gondoskodunk optimalizálásról is. Felkutatjuk a legjobb hashtag-eket és kulcsszavakat, kezeljük a tartalmak alatti kommenteket és elkészítjük statisztikákat is. Automatizált SaleRaiser rendszerünkkel kézben tarthatod az ügyfélszerző-, ügyfélkezelő folyamatokat, a CRM rendszer segítségével koordinálhatod a marketinget.

Ne feledd:

A siker kulcsa a folyamatos kommunikáció. Oszd meg velünk elképzeléseidet, és mi konverzió ösztönző stratégiát építünk köréjük! A siker a következetes tartalomgyártásban rejlik. Bízd ránk a varázslást, és mi gondoskodunk róla, hogy a márkád folyamatosan ragyogjon a TikTokon is!

Vedd fel velünk a kapcsolatot!

Automatikus termékazonosítás a TikTokon

Automatikus termékazonosítás a TikTokon

A TikTok tovább bővíti a videós vásárlási lehetőségeket azzal a céllal, hogy a felhasználói szokásokat befolyásolja. Ennek részeként jelenleg élő tesztelésen van egy új funkció, amely lehetővé teszi, hogy a videókban megjelenő bármilyen termék „megvásárolhatóvá” váljon.

Ahogy látható ebben a példában, melyet Lindsey Gamble közösségi média szakértő osztott meg, egyes felhasználók most egy új kapcsolót látnak a videófeltöltés folyamán. Ez a kapcsoló lehetővé teszi az „Hasonló tárgyak azonosítása” funkció bekapcsolását. Ha ezt aktiváljuk, a TikTok tárgyfelismerő mesterséges intelligenciája azonosítja a videóban lévő tárgyakat, és kiemeli a lehetséges termékeket, amelyeket meg lehet vásárolni az alkalmazásban.

A TikTok szinte összes funkciójához hasonlóan a kínai változatban, a Douyinban már évek óta elérhető a folyamatos vásárlás lehetősége, amivel a felhasználók többféle módon találhatnak és vásárolhatnak termékeket a videók nézése közben. Ez lett a Douyin legnagyobb bevételi forrása. Az alkalmazás 2023-ban több mint 270 milliárd dolláros közvetlen termék értékesítést bonyolított le, ami 60%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Ez a siker most a TikTok stratégiáját is befolyásolja, ahol az anyavállalat, a ByteDance reméli, hogy ugyanezt az evolúciót fogja elérni a nyugati fogyasztóknál.

Bár eddig ez nem bizonyult olyan egyszerűnek.

A nyugati felhasználók nem voltak annyira fogékonyak a folyamatos vásárlásra, noha a TikTok felhasználók egyre többet költenek az alkalmazásban. A data.ai kutatása szerint a TikTok felhasználók 2023-ban összesen 3,8 milliárd dollárt költöttek az alkalmazásban, ami 15%-os növekedés az előző évhez képest.

Ez nyilvánvalóan még messze van a Douyin e-kereskedelmi növekedésétől, hiszen a TikTok alkalmazáson belüli kiadások nagy része eddig a tartalomkészítőknek szánt digitális pénzekre, nem pedig termékekre ment el. Ennek ellenére növekszik a hajlandóság a költekezésre az alkalmazásban. Ezért dolgozik a TikTok azon, hogy erre építsen, és további vásárlási lehetőségeket vezessen be, hogy kihasználja a lehetőségeket.

Ez összhangban van a TikTok növekvő népszerűségével, mint felfedezőplatformmal, hiszen egy teljesebb folyamatot biztosít a felfedezéstől a vásárlásig. A mutatókra tekintettel, és ahogy a ByteDance is látványos sikerrel alkalmazta ugyanezt a stratégiát, felmerül a kérdés, hogy a nyugati felhasználók valójában akarnak-e majd termékeket vásárolni a folyam közben.

A felhasználók egy része azonban negatív visszajelzést adott, mondván, hogy az alkalmazás túl kereskedelmivé válik, és a benne lévő értékesítési elemek túl tolakodóak. Ez valószínűleg tovább romlik majd, ha több felhasználó aktiválja az új termékazonosítási folyamatot. Érdekes lesz látni, hogy a felhasználók hogyan reagálnak erre, vagy úgy érzik majd, hogy ez csak egy újabb rossz irányú lépés a rövid videó alkalmazás számára.

Nőni fog vajon a TikTokon történő vásárlás? A tartalomkészítők számára új pénzkereseti lehetőségeket teremt, és az élő kereskedelem újabb fellendüléséhez vezet? Végül pedig, a Douyin példáját követve, eltolódhat a hangsúly az AI-alapú influencerek felé, mint értékesítési eszközök felé?

Ti mit gondoltok?

Indruch Beáta

Forrás: SocialMediaToday

Add csak meg az adataidat, és volt-nincs profilod!

Add csak meg az adataidat, és volt-nincs profilod!

Avagy, adathalász applikációk a közösségi médiában

A digitális térben ólálkodó veszélyekről szóló rémtörténetek már unalomig ismételtek: adathalászok, vírusok, hackerek, identitáslopás… De vajon mennyire veszed komolyan ezeket a fenyegetéseket?

A Facebookon pörgetve egy ártatlannak tűnő játékra bukkansz, ami feltárja a „belső éned”, vagy megnyitsz egy „csodás” applikációt, mert kíváncsi vagy hogy fogsz kinézni 20-30-40 év múlva? Biztos vagyok benne, hogy te is kipróbáltad már a legújabb játékot és meg is osztottad hogyan mutatsz egy téli nagyváros estelődjén, egy gőzölgő forró teával a kezedben…Netán indiai viseletben egy sztereotipikus épület előtt? Vagy éppen te is bedőltél a „Te mennyire vagány nagymama/nagypapa lennél” című teszteknek?

De ne aggódj, nem vagy egyedül! Milliók esnek áldozatul ezeknek a trükkös csalásoknak évente. De miért is baj, ha ellopják a Facebook profilodat, a lakcímedet, a telefonszámodat, a bankkártyaszámodat, és a nagymamád születési dátumát? A naivitás sötét bugyraiban rejtőzködő, gyanútlan tömegek nap mint nap beleesnek ezekbe a primitív csapdákba. Persze, te nem tartozol közéjük, ugye? Te okosabb vagy annál, hogy bedőlj egy ingyenes horoszkópnak, vagy egy kamu személyiségtesztnek. Vagy mégsem?

Hogyan horgásznak a gyanútlan felhasználókra?

A csalók kifinomult módszereket vetnek be, hogy becsapják a Facebook népét. Gyakran ártatlannak tűnő játékokkal, kvízekkel vagy ígéretes nyereményekkel csábítják a gyanútlan felhasználókat. A játékok ígéretesek: megtudhatod, hogy melyik Disney hercegnőre hasonlítasz, kiderítheted, hogy milyen híresség voltál előző életedben, vagy éppen lenyűgöző profilképet varázsolnak belőled mesterséges intelligencia segítségével. De mi a valóság?

Adatlopás a mosoly mögött

Ezek a játékok és applikációk nem csak a szórakozásról szólnak. A telepítéskor hozzáférést kérnek a profilodhoz, a fényképeidhez, a kapcsolati hálódhoz, sőt, a Messenger-azonosítódhoz is. Ezzel a hatalmas adatkészlettel fognak a csalók zsarolni, megtéveszteni, sőt, akár a személyazonosságodat is ellophatják. És valljuk be, az internetfelhasználók csak igen csekély százaléka olvassa el azt a bűvös hárombetűs részt, amit úgy hívnak ÁSZF, azaz Általános Szerződési Feltételek. Tedd a szívedre a kezed…Te elolvastad már valaha?

Hogyan működik az adatlopás?

Az adathalász applikációk és játékok különböző trükköket alkalmaznak az adatok megszerzésére:

  • Hozzáférési engedélyek: A telepítéskor az applikáció engedélyeket kér, amik messze túlmutatnak a játékhoz szükségesen. Gyanakodj, ha a játéknak szüksége van a Messenger-azonosítódra, a híváslistádra, vagy a bankkártyaadataidra!
  • Adatgyűjtés: Miután telepítetted az applikációt, az elkezdi gyűjteni a rólad szóló információkat. A profilodon található adatok mellett a böngészési előzményeidhez, a jelszavaidhoz, és a banki adataidhoz is hozzáférhet.
  • Adatfelhasználás: A begyűjtött adatokat a csalók többféleképpen is felhasználhatják. Zsarolhatnak, megtéveszthetnek, spamüzeneteket küldhetnek, de akár a személyazonosságodat is ellophatják, és a te nevedben köthetnek szerződéseket. Néhány perc alatt duplikálják a profilod, a sajátodból kizárnak, majd tovább terjesztik a csaló, megtévesztő tartalmaikat.

Mégis mit kezdenek a nagymamám születési idejével és a macskám fényképével?

Természetesen a csalóknak nem a macskád képe kell…Azonban minél több információt gyűjtenek rólad és a hozzád közelálló emberekről, annál hitelesebb álprofilt tudnak felépíteni. Szinte nincs olyan ember a 21. században, aki ne árulta volna már megunt komódját vagy turmixgépét a Facebook Marketplace-en, és ne találkozott volna Dr. Kovács SaintMiguel Jánossal Casablanca partjairól, aki „sajnos most nem tartózkodik otthon, de add meg a bankkártya adataidat, és ő intézi a futárt”. Vagy azzal a francia, halálos betegségben szenvedő milliárdos hölggyel, akinek nincsenek rokonai, de pontosan a te vezetékneveddel egyező személyt keres Bácsalmásról, és majd az ügyvédje felkeres, mert kiscsillió eurót örököltél, mint egyetlen, hiteles leszármazott. Gondolj bele, hogy mit éreznél, amikor kinyitod a helyi rendőrkapitányságról küldött levelet, amiben egy csinos idézés szerepel üzletszerűen elkövetett csalássorozat miatt. Persze, neked erről fogalmad sincs, mert – ha nem zárnak ki a profilodból, akkor valószínűleg fogalmad sincs róla, hogy egy profi hekkercsoport a te nevedben károsított meg néhány tucat embert a Marketplace-en. Tovább megyek, arról halottál már, hogy vásárolnál valamit, kapsz egy bankszámlaszámot, amire elutalhatod az áru ellenértékét, csak éppen az eladó és a számla tulajdonosának neve nem egyezik? Ezzel még nem is lenne gond, hiszen te is lehetsz az, aki azért árulja a fölösleges holmijait, hogy a fia/lánya bankszámlájára szánja az összeget némi zsebpénzként. De persze ebben is van csavar. Amint te elutalod az összeget a megadott számlára, az az előző megkárosított személynek megy, az megint tovább utalja az előtte becsapott személynek…és szépen így tovább. Máris belekavarodtál, és várhatod az újabb idézést.

Nem állunk meg a piti Facebook csalásoknál

A hekkercsoport kezében van a komplett, világhálóra feltöltött tartalmad. Az megvan, hogy a Facebook hitelesítést a személyi igazolványod fényképével intézi? Megvan a neved, a címed, az IP címed, a tartózkodási helyed, a rokonaid neve, képe, elérhetősége, és a személyi adatait. Máris felvettek egy pármilliós hitelt a nevedre – köszönhetően az internetes ügyfélszolgálatoknak, meg a fantasztikus mesterséges intelligencia alapú kép- és videóazonosítóknak. Nem hangzik túl jól, igaz?

Összegezzük a célokat:

  • Vírusként terjedő játék vagy tartalom segítségével többszáz/ezer/millió profilképhez, valós névhez, nyelvi beállításhoz, tehát tartózkodási helyhez, lakcímhez jutnak hozzá.
  • Egy AI alapú bot az adatok alapján megkeresi a saját profilod, duplikálja azt vagy kizár a már meglévőről, majd felhasználja azt gyakorlatilag BÁRMIRE. Álprofilod alapján más emberek megtévesztésére, anyagi kár okozására, hamis tartalmak készítésére, sőt, más platformokon való álregisztrációra.
  • Szintén a te ellopott vagy a tiedről mintázott álprofillal megkárosítja a barátaid (hiszen ismeri a teljes körödet), vagy ellopja a barátaid adatait is. (Kitiltottak a profilomról, 5 ember kattintson ide, hogy megkapjam a visszaállító kódot. Ismerős?)
  • Megtévesztő, sosem létező Facebook hirdetések, más platformok tartalmai alatt a te nevedben ad értékelést, buzdítva erre még a te ismerőseidet is, hogy vásároljanak. Természetesen sosem látott, sosem létezett termékeket…A kör ugyanaz: a banki adatok megadva, pénz lehúzva, termék sehol. Na meg persze a visszatérítés is habmázas tündérmese.
  • Ne is mondjam…hány kamu profillal szeretnél rendelkezni kompromittáló weboldalakon? Ugye érted mire gondolok?

Hogyan lehet észre venni az adathalász applikációkat?

Először is, ne legyél naiv! A Facebook – és más platformok is persze – tele vannak olyan szélhámosokkal, akik csak arra várnak, hogy kihasználják a hiszékenységedet. Ha egy applikáció túl szépnek tűnik ahhoz, hogy igaz legyen, akkor valószínűleg az is. Gyanakodj, az alábbi felsorolás erős Red Flag:

  • Az applikáció irreálisan sok engedélyt kér. Minek kell egy horoszkópnak a hozzáférésed a telefonod kamerájához és a mikrofonjához?
  • Az applikációnak nincsenek értékelései, vagy csak negatív értékelései vannak. Olvasd el a kommenteket, mielőtt telepítesz egy applikációt!
  • Az applikáció fejlesztője ismeretlen, vagy gyanúsnak tűnik. Ne telepíts olyan applikációkat, amik mögött egy kamu cég áll! Ezt néhány kattintással ellenőrizheted a Google-ben.
  • Az applikáció tele van hibákkal és reklámokkal. A profi adathalász applikációk ritkán hibáznak, és nem telepakolják reklámokkal a felületet.
  • Kérdőívek és nyereményjátékok: Az applikációk ártatlannak tűnő kérdőíveket vagy nyereményjátékokat jeleníthetnek meg, melyekkel személyes adatokat gyűjtenek.
  • Kiszolgáló host és az IP cím: Itt egy teljesen releváns példát említek, ami jelenleg a LEGNAGYOBB red flag: 47.88.102.188 IP cím és az AliBaba Cloud felhőtárhely; és a NovaLabGames www.novalablimited.com webhelyre mutató ÁSZF(?).

Az adathalász applikációk és a Meta Business oldalak kapcsolata

Marketing ügynökséggént mi is számtalan megkeresést kapunk, hogy ellopták ügyfeleink üzleti profilját. Természetesen ilyenkor mindent megteszünk, de mi sem vagyunk varázslók! Sajnos sokszor találkozunk azzal, hogy a Business profilról nyitnak meg a tulajok hasonló csaló appokat, kitöltenek ilyen-olyan kérdőíveket, aztán bumm, összeomlott és eltűnt több év munkája. Mellesleg, remélem meg sem kell említenem a bűvös GDPR-t… Mert hogy…ezzel nem csak a saját adatainkat lopják el, hanem többszáz, többezer ügyfelünkét, vásárlónkét is. Ugye nem hangzik viccesen? De miért foglalkoznának a csalók az üzleti profilokkal? A legnagyobb aranybánya!

Napjainkra a Meta Business oldalak kiváló platformot nyújtanak a vállalkozások számára a növekedéshez és az ügyfelekkel való kapcsolattartáshoz. Aranybánya tárhelyként funkcionál, hiszen kismillió adatot tárolsz te is üzleti profilodon az ügyfeleidről. Sőt, ha az az Instagrammal, TikTokkal, weboldaladdal is össze van kapcsolva, a komplett birodalmad esett atomjaira…a vásárlóiddal, ügyfeleiddel együtt. Egy élet munkája… Ezt bizony a csalók is felismerték, és egyre kifinomultabb adathalász applikációkat fejlesztenek ki, amelyek célja a Meta Business oldalakhoz kapcsolódó személyes és üzleti adatok ellopása. Lássuk, mikre tehetnek szert, ha nem vagy elég elővigyázatos:

1. Adatlopás:

Az adathalász applikációk célja, hogy ellopják a Meta Business oldalunkhoz kapcsolódó személyes és üzleti adatainkat, beleértve:

  • Bejelentkezési adatok (jelszó, email cím)
  • Bankkártyaadatok
  • Ügyféladatok
  • Pénzügyi információk

Ezen adatok birtokában a csalók:

  • Elérhetik és átvehetik a Meta Business oldalunkat
  • Hamis hirdetéseket tehetnek közzé a nevünkben
  • Pénzügyi csalásokat hajthatnak végre
  • Ellophatják az ügyfeleink adatait

2. Hírnévvesztés:

  • Ha egy adathalász applikációt sikerül összekapcsolni a Meta Business oldalunkkal, az súlyosan károsíthatja a hírnevünket és az ügyfeleink bizalmát.
  • A csalók a nevünkben hamis ígéreteket tehetnek, rossz minőségű termékeket vagy szolgáltatásokat árulhatnak, sőt, akár spam üzeneteket is küldhetnek az ügyfeleinknek.
  • Mindez a márka imázsunk romlásához, bevételkieséshez és jogi következményekhez vezethet.

3. Biztonsági kockázatok:

  • Az adathalász applikációk gyakran vírusokkal fertőzöttek, amelyek károsíthatják a számítógépünket vagy a mobiltelefonunkat.
  • Ezenkívül a bejelentkezési adatainkat is ellophatják, és ezeket más platformokon is felhasználhatják jogosulatlan belépésre.
  • Ez súlyos biztonsági kockázatot jelenthet a Meta Business oldalunk és az üzleti adataink számára.

Az üzleti világban rendkívül fontos a bizalom! Érzed már a súlyosságát, hogy mit kockáztatsz egy cuki AI képért?

Hogyan védekezhetünk?

  • Légy óvatos a Facebookon terjedő játékokkal: Ne telepíts olyan játékokat, amelyek ismeretlen forrásból származnak, vagy ígéretes, de irreális dolgokat ígérnek.
  • Ellenőrizd az applikációk engedélyeit: Mielőtt telepítesz egy applikációt, ellenőrizd, hogy milyen engedélyeket kér. Ne adj engedélyt a profilodhoz, a fényképeidhez, a csatlakozásaidhoz, összekapcsolt fiókjaidhoz stb., ha nem feltétlenül szükséges.
  • Használj erős jelszót és kétfaktoros hitelesítést: Ne használd ugyanazt a jelszót a Facebookon és más platformokon. Használj erős jelszót és kétfaktoros hitelesítést a Facebook fiókod védelme érdekében.
  • Tájékoztasd a családodat és barátaidat: Beszélj a családtagjaiddal és a barátaiddal az adathalász „játékok” veszélyeiről, és tanítsd meg őket, hogyan védekezhetnek.

Ha már telepítettél egy adathalász applikációt, akkor azonnal távolítsd el! Változtasd meg a jelszavad, és ellenőrizd a bankszámládat. Ha bármilyen gyanús tranzakciót észlelsz, akkor azonnal vedd fel a kapcsolatot a bankoddal.

Végezetül, lássunk néhány tipikus csaló alkalmazást:

  • Horoscope Quiz: Ártatlannak tűnő horoszkóp kvíznek álcázza magát, de valójában a felhasználók születési dátumát és más személyes adatait gyűjti.
  • Deepfake FaceApp: Ez az applikáció „öregedő” és „fiatalító” szűrőket kínált. Tipikus adatlopás, a nyilvános fényképeidet gyűjti.
  • Photo Enhancer: Azt ígéri, hogy javítja a fényképek minőségét, de valójában vírussal fertőzött.
  • MyPuzzle: tipikus Alibaba felhő alapú tárhellyel rendelkező, a NovaLab égisze alatt működő adathalász app.
  • MyFamilyTree: Ez az applikáció „mesterséges intelligencia” segítségével ígérte, hogy feltárja a felhasználók „ősrégi” arcvonásait. Valójában hatalmas mennyiségű személyes adatot gyűjtött.

És ne feledd: a tudás hatalom! Minél többet tudsz az adathalászatról, annál inkább megvédheted magad. Szóval, oszd meg ezt a cikket a barátaiddal és családoddal, hogy ők is megússzák a bajt.

Utóirat: Ha még mindig nem hiszed el, hogy mennyire veszélyesek az adathalász applikációk, akkor nézd meg ezt a videót: https://m.youtube.com/watch?v=TWnfUm8ttX4. Ha további információra van szükséged az adathalászatról, akkor látogass el a https://support.microsoft.com/hu-hu/windows/adathal%C3%A1szat-elleni-v%C3%A9delem-0c7ea947-ba98-3bd9-7184-430e1f860a44 weboldalra.

Ne feledd, te is felelős vagy a saját biztonságodért! Ne légy naiv, és ne dőlj be a csalók trükkjeinek!

Indruch Beáta

Képek: Facebook, Google

Reels vs. video content: Az Instagram Reels forradalmat indított

Reels vs. video content: Az Instagram Reels forradalmat indított

Az Emplifi kutatása szerint 2023-ban az Instagram Reels videói felülmúlták az összes többi videós tartalmat az Instagramon, a Facebookon és a TikTokon is. A világmárkák ezreinek közösségi média videóit vizsgálva a kutatás eredményei azt mutatják, hogy jelentős változás tapasztalható az Instagram Reels teljesítménymutatóiban, azaz a hosszabb videók jobban teljesítenek, mint a rövid formátumúak.

Magasan vezetnek a Reels videók

Az Emplifi a Social Marketing Cloud segítségével több ezer márka tulajdonában lévő közösségimédia-fiók 2023-as videóteljesítményét elemezve megállapította, hogy az Instagram Reels hatalmas eredményeket hoz a hirdetők számára, túllépve minden más videótípus teljesítményét, beleértve a márkák TikTok-videóit és Facebook-videótartalmait. Összehasonlította a rövid, közepes és hosszú Instagram Reels, valamint a különböző hosszúságú TikTok-videók megtekintéseit is, és azt tapasztalta, hogy a 90 másodpercnél hosszabb Instagram Reels videók átlagos nézettsége több mint kétszerese a TikTok-videók átlagos nézettségének.

Az eddigi szöveges vagy képi tartalmas hirdetések kora leáldozni látszik. Az Emplifi adatai alátámasztják a tágabb iparági megállapításokat is: az Insider Intelligence szintén 2023-as kutatása szerint az emberek több időt töltenek közösségi videók nézésével, mint bármely más közösségi média tartalomformátummal. Ha megvizsgáljuk az Egyesült Államokbeli felnőttek átlagos közösségi média platformon eltöltött idejét 2023-ban, akkor több mint a felét (56,5%) közösségi videókra fordították, ami az elmúlt három év során több mint 15 százalékpontos növekedést jelent. Ez az adat azért okoz nagy fordulatot, mert a short form vertical videók, azaz a rövid formátumú álló videók berobbanását a TikTok elindulása okozta.

A kontent hatása a marketingre

„A kutatásunk egyik legérdekesebb eredménye az Instagram Reels videók hosszának változása, ahol a hosszabb videók a márkák számára több interakciót generálnak a rövid formátumú videókhoz képest. Ez a felhasználói viselkedés változását jelzi, hiszen több időt töltenek olyan videókkal, amelyek hosszabbak az átlagos 15-30 másodperces videós hirdetési formátumnál” – nyilatkozta Zarnaz Arlia, az Emplifi CMO-ja. „Ez a felismerés izgalmas lehetőséget kínál a márkáknak, hogy újragondolják a kreatív stratégiájukat az Instagramon. Az adatok azt mutatják, hogy a közönség pozitívan reagál a hosszabb videókra – a kulcs az, hogy szórakoztató és értékes tartalmat készítsünk, ami leköti a nézőket.”

Az Instagram Reels uralja a többi tartalmat

Az Instagram Reels videók nemcsak az egyéb közösségi média platformokon megosztott videókat múlja túl, hanem a legnépszerűbb tartalomtípus is az Instagramon, hatszoros eléréssel az Instagram Sztorikhoz képest. Mégis, a márkák továbbra is következetesen több történetet osztanak meg, mint Reels-t. 2023 május és október között az ötszörösét posztolták globális márkák Instagram Sztoriban a Reels-hez képest.

Az Emplifi elemzése szerint a márkák hasonló mennyiségű tartalmat tesznek közzé az Instagramon és a TikTokon, ami kiegyensúlyozott megközelítést tükröz az általános videómarketing-stratégiájukban. A márkák Instagram Reels és TikTok tartalmai közötti jelentős különbség a videómegtekintések tekintetében valószínűleg az Instagram azon erőfeszítéseinek eredménye, hogy előtérbe helyezze a Reels funkciót a platformon.

A Facebook-on is nyert a Reels

A 2023-as 4. negyedévben a márkák jelentősen növelték a Facebook Live használatát, és 1,5-szer többet posztoltak élő videót, mint az előző négy negyedévben összesen. Ez a növekedés rávilágít az általános trendre, miszerint a fogyasztók több valós idejű, interaktív tartalmat igényelnek.

Eközben a Facebook Reels teljesítménye tükrözi az Instagramét. A hosszabb Facebook Reels rendszeresen nagyobb elérést ér el, mint a rövidebb videók. A megosztások számát tekintve a Facebook Reels medián nézettsége több mint háromszorosa a platform többi videós tartalmának.

Az Emplifi marketingigazgatója szerint ezekből az adatokból a legfontosabb üzenet, hogy az Instagram Reels hatalmas eredményeket hoz a márkáknak, de a hirdetők még nem álltak át ilyen gyorsan erre a formátumra, mint más tartalmi típusokra.

„Ha kifejezetten az Instagram-tartalomra koncentrálunk, a márkák továbbra is gyakrabban használnak Sztorikat, mint Reels-t – valószínűleg azért, mert a Sztorik készítése kevesebb erőfeszítést igényel, de a Reels messze jobb eredményeket hoz. Ugyanez mondható el a Facebook Reels összehasonlításakor más Facebook videós tartalmakkal. A Reels növekedése ellenére a márkák továbbra is hagyományosabb videó formátumokat használnak a Facebookon” – mondta Arlia. „Az itt látható alapvető üzenet az, hogy kiaknázatlan lehetőségek vannak azoknak a márkáknak, amelyek hajlandóak jobban befektetni az Instagram-videós stratégiájukba, és a Reels-t a közösségi média kampányaik részévé tenni. Egy hatékony közösségi média megoldásba, például az Emplifi Social Marketing Cloudba történő befektetéssel a márkák gyorsan fel tudnák gyorsítani a Reels készítését, ami egy olyan stratégiai lépés, amely jelentősen befolyásolhatja az elért fogyasztók számát és a generált videómegtekintések mennyiségét.”

Ne maradj le a Reels forradalomról!

Használd ki a platform erejét, és építsd ki sikeres márkádat a hosszabb Reels videókkal! Készíts hosszabb Reels videókat, amelyek szórakoztatóak és értékesek célközönséged számára! Építsd be a Reels-t közösségi média kampányaidba, a hatékonyabb elérés és a jobb eredmények érdekében! Egyensúlyozd ki az Instagram és TikTok tartalmaid! És ha már tartalom: ne feledkezz meg a Facebook adta lehetőségek kiaknázásáól sem, fejlesz a kreatív stratégiád!

Amennyiben elveszettnek érzed magad a digitális kontentek rohanó innovációjában, vedd fel velünk a kapcsolatot, és segítünk eligazodni! Legyen szó tartalomgyártásról vagy meglévő stratégiád átvilágításáról, a Mazuri kreatív csapata örömmel fogadja megkeresésed!

Indruch Beáta

Forrás: Emplifi