Avagy, hogy váltsuk a negatív kritikát őrülten jó reklámmá
A The North Face nemrégiben megmutatta, hogyan kell humorral és ügyességgel válaszolni a vásárlói panaszokra. Egy TikTok felhasználó, nevezetesen Jenn Jensen 2023 végén egy, a platformra feltöltött videójában arról panaszkodik, hogy Új-Zélandon töltött túrája során, az újonnan vásárolt és a reklám szerint vízálló TNF kabátjában bőrig ázott.
„Van egy kipiszkálni való szálkám a North Face-szel.” – mondta Jensen. „Pár napja vettem ezt az ‘esőkabátot’, mert a reklámban az volt, hogy vízálló. Hát figyelj… 100%-ig biztos vagyok benne, hogy bőrig áztam.” Jensen további elmondása szerint nem akar visszatérítést. Ehelyett, a The North Face „tervezze újra ezt a kabátot, hogy valóban vízálló legyen, és expressz szállítsa ki az új-zélandi Hooker Valley Lake hegy tetejére”, mert ott fogja várni.
Jensen a videójában meg is jelölte a céget, majd hozzátette, „Nem vagyok mérges, csak csalódott…és vizes.” A kommentszekcióban is született egy hozzászólás @Timbrodini neve alatt: „A The North Face elhagyta a beszélgetést”. A videó őrületes sebeséggel terjedt a neten, természetesen eljutott a The North Face-hez is, ahol a cég részéről azonban nem érkezett semmilyen reakció. Miközben Jensen videója megállíthatatlanul dübörgött a médiában, több vásárló is számonkérte a márkaképviseletet, hogy miért nem reagálnak egy szemmel láthatóan csalódott vásárló felkapott panaszára – de a cég továbbra sem kommentálta az esetet.
Azonban néhány nap eltelte után, a The North Face fantasztikus fordulatot hajtott végre. Jensen videója után 4 nappal, a TNF is feltöltötte a saját tartalmát a @Timbrodini által közzétett kommentre válaszolva. A videóban az látható, hogy egy új-zélandi boltjukban az egyik alkalmazott lekap a fogasról egy vadonatúj piros esőkabátot, kirohan egy helikopterhez, beszáll, majd elrepülnek a Hooker Valley Lake hegy tetejére, ahol Jensen már várja őket. Az alkalmazott kiszáll, odadobja a kabátot a nőnek, majd szinte menekülve visszafut a helikopterbe. A videó végén Jensen igen elégedettnek tűnő széles mosollyal köszöni meg a segítséget.
Ahogy az várható volt, az internet felrobbant! A TNF videója óriási sikert aratott, a marketinges kollégák kitűnőre vizsgáztak a humoros és kreatív válasszal. Noha azt nem tudjuk, hogy valójában miként értek össze a szálak a márka és a vásárló között, de Jensen elárulta, hogy a The North Face repítette őt a hegy tetejére, hogy leforgathassák a videót, és nem számított tőlük ilyen lépésre: „Teljesen őrült és váratlan kaland volt” – mondta. Jensen még nem árulta el, hogy az új esőkabát kibírja-e a kedvezőtlen időjárást, de biztosította a The North Face-t, hogy „kipróbálja az új kabátot a következő esős napi túrán”.
A válaszvideó sikerének több oka is van: először is, szórakoztató és viccesen reagál Jensen panaszaira. Másodszor, kiváló a rendezés és a vágás. Harmadszor, a videó őszinte és hitelesnek tűnik. A TNF válaszának sikere azt is mutatja, hogy a humor és a kreativitás fontos szerepet játszhat a marketingben. Ez az eset kiváló példa arra, hogy egy jól előkészített marketinges lépés képes lehet pozitív képet kialakítani egy negatív visszajelzés ellenére is, illetve megerősíti a márkatudatot, a márkahűséget és a hitelességet a vásárlóban. Ha az új kabát beválik, az csak még nagyobb sikert hozhat a The North Face-nek.
Egy szép és jól tervezett weboldalnak számos előny lehet, amelyek hozzájárulhatnak egy vállalkozás online jelenlétének erősítéséhez és sikeréhez.
Íme néhány fontos ok, hogy miért van szükséged egy szép weboldalra!
Első benyomás és hitelesség
A weboldalad az első hely, ahol a potenciális ügyfelek vagy látogatók találkoznak a vállalkozásoddal. Éppen ezért egy jól tervezett és esztétikus weboldal növelheti céged hitelességét és megerősítheti a vásárlóban az első benyomást a vállalkozásodról.
Felhasználói élmény
Egy jól megtervezett weboldal egyszerű és intuitív navigációt kínál a látogatóknak. Ez segít, hogy az információkat, termékeket vagy szolgáltatásokat könnyedén megtalálhassák. A pozitív felhasználói élmény által a látogatók hosszabb ideig maradnak majd a weboldaladon és több tartalmat fognak „fogyasztani”.
Kitörhetsz a tömegből
Egy szép weboldal segíthet abban, hogy kiemelkedj a versenytársak közül. Ha a weboldalad egyedi és vonzó designnal rendelkezik, akkor sokkal könnyebben ragadja meg az emberek figyelmét és akár több látogatót is vonz.
SEO és látogatásgenerálás
A keresőoptimalizálás (SEO) részeként egy jól strukturált és optimalizált weboldallal jobbak az esélyeid, hogy megjelenj a keresési eredményekben. Minél több látogató találja meg céged weboldalát a keresőmotorok segítségével, annál nagyobb az esély az új potenciális ügyfelek megszerzésére.
Konverzió és eladás
Egy szépen kivitelezett weboldal hatékonyabb lehet az online konverziókban, például az eladásokban vagy a feliratkozásokban. A látogatókat a weboldalon való tartózkodás során hatékonyan lehet irányítani a konverziós célok elérésében.
Most, hogy már tudod, mennyi előnnyel jár egy szép weboldal, ne habozz tovább!
Keress meg minket bátran és elkészítjük a vevőmágnes weboldalad!
2023. tavasza ijesztő hírekkel fenyeget, ám nem kell rögtön a legrosszabbra gondolni. Ahogy meghalljuk a ’fizetős’ szót, sokunknak megrándul egy pici ideg a szeme sarkában, főleg a jelenlegi gazdasági helyzetben.
De mielőtt átadnánk magunkat a pániknak, öntsünk tiszta vizet a pohárba!
Igen, a hírek igazak, valóban lesz néhány, a Facebookot is érintő változás az elkövetkezendő hónapokban két tekintetben:
Az egyik a mobil adatforgalomhoz kapcsolódó Európai Uniós szabályozás, melynek értelmében a mobilszolgáltatókat arra kötelezték, hogy 2023. 03. 31-i határnappal vezessék ki szolgáltatásaik közül a Zero Rate konstrukciót, vagyis a nullás díjcsomagokat. A szolgáltatóknak már november 15-ig be kellett fejezniük ezeknek a csomagoknak az értékesítését, március végén pedig meg is kell szüntetniük ezeket. A három érintett mobilszolgáltató közül a Magyar Telecom közzétette az ezzel kapcsolatos tájékoztatást, mely szerint a változás érinteni fogja többek között a Facebook, a Messenger, a Whatsup, az Instagram és a Spotify szolgáltatást is. A részletes információk a Telecom oldalán megtalálhatók.
A másik hír pedig közvetlenül a Facebook szolgáltatásaihoz köthető, amit február 19-én Mark Zuckerberg jelentett be az oldalán. Eszerint először Új-Zélandon és Ausztráliában elkezdik bevezetni az előfizetéshez kapcsolódó új terméket, a Facebook Verified-et.
Mivel ez egy új szolgáltatás, ez azt is jelenti, hogy nem a teljes facebook-használatra vezetnek be díjakat és ahhoz tartozó korlátozásokat, hanem elérhetővé tesznek egy profil-biztonsági, -védelmi, -tanúsítási lehetőséget, amely a felhasználókat segíti abban, hogy hitelesíthessék saját oldalukat amennyiben arra igényt tartanak.
Tehát, aki úgy gondolja, hogy szüksége van a személyes profiljának eredetiségét védeni, például vállalkozók esetében, vagy, aki már járt úgy, hogy ellopták az adatait, az megrendelheti ezt a szolgáltatást, amiért havonta 12 dollár előfizetési díjat kell majd fizetnie, a saját döntése alapján.
Azonban a hiteles profil nem csupán az adathalászok ellen véd, számos más előnyt is tartogat.
Amennyiben hiteles a profilunk a Facebookon, azt egy kis kék pipával fogja jelezni a rendszer, amit mindenki láthat majd, ebből tudja a látogató, hogy hivatalos oldalon jár.
Ezen felül az előfizetők közvetlenül megkereshetik majd az ügyfélszolgálatot, jobb elérést érhetnek el a posztjainál, mivel a bejegyzéseiket valószínűleg előnyösebben kezelik majd az algoritmusok, extra matricákat kapnak, valamint 100 ingyen csillag is jár a pénzért.
Webáruház üzemeltetőként nem ismeretlen számodra az internet adta bőséges lehetőség, amely szoros kapcsolatot épít a vállalkozásod és a célközönséged között. Ezek között ott szerepelnek a közösségi média platformok, hirdető és videómegosztó felületek, mint a Facebook, TikTok, Google Adds és a Youtube.
De mindig többet és többet kell tehetünk a sikerünk folyamatos fenntartása érdekében, meg kell őriznünk az eddig felépített pozíciónkat és tovább is kell fejlesztenünk azt.
Az e-kereskedelem népszerűsége rohamtempóban növekszik, amihez az elmúlt pandémiás időszak jelentős mértékben hozzájárult. Most, hogy a veszélyhelyzet miatt bevezetett korlátozások megszűntek, tapasztalható, hogy az offline vásárlásra továbbra is van igény, a vásárlási szokásokban történt változások azonban nem tűnnek el nyomtalanul. Magyarországon is egyre népszerűbb az online vásárlás, évről évre nagyobb forgalom zajlik a webshopok piacán, és a felhasználóknak mind fontosabbá válik a pénzügyi biztonság és a vásárlás élményének átélése az online térben is.
Ügyfélélmény
Ügyfélélményről akkor beszélünk, ha a fogyasztó a vásárlás teljes folyamata során magas színvonalú szolgáltatást tapasztal már a weboldal használatától a megvásárolt termék magas minőségéig, ideértve az egyszerű fizetési feltételeket, garanciát, tájékoztatást, problémamegoldást is. A professzionális kiszolgálás az ügyfélben hosszú távú elköteleződést kelt, ami arra készteti, hogy visszatérjen későbbi vásárlásai során, másoknak is ajánlja webshopunkat, szolgáltatásainkat és személyesen, vagy az online térben terjessze elköteleződését cégünk, márkánk iránt.
Az ügyfélélmény fokozásához fontos, hogy minél alaposabban ismerjük közönségünk igényeit, és képesek legyünk rugalmas válaszokkal szolgálni számukra. Ehhez számtalan eszközt bevethetünk. A kérdőívek és visszajelzések kérésén túl a kapcsolattartásra kiváló helyszínt biztosítanak a különböző közösségi média platformok, Facebook, Instagram, TikTok, Youtube, stb., ahol különböző korosztályhoz tartozó közönséget célzottan és közvetlenül is képesek vagyunk elérni valós időben, ami azonnali reakciót tesz lehetővé számunkra. Az igényfelmérés során figyelnünk kell arra is, hogy a fogyasztók bizonytalanságát, félelmét csökkentsük, empatikusan szóljunk hozzájuk, és képesek legyünk bizalmon alapuló kapcsolatot létrehozni kommunikációnk során.
Mindemellett ki kell emelni, hogy a jó ügyfélélmény menedzseléséhez munkatársaink elkötelezettségét, motivációját, élményét is tudatosan terveznünk kell, hiszen ők képviselik szervezetünk értékeit, a vevők általuk szereznek tapasztalatot cégünkről, márkánkról. Ez hozzájárul ahhoz is, hogy vállalkozásunk a jövőben gyorsan tudjon adaptálódni az új helyzetekhez.
Kosárérték növelése
A vásárlók elkötelezettségének erősítése talán sosem volt ennyire fontos, mint most, amikor az utóbbi hónapokban elszabaduló árak mindenkit elgondolkodtatnak, hogy mégis mire mennyit költhet, főleg az ünnepi időszakban, amikor nem csak az élelmiszerekből vásárolnak többet a fogyasztók.
Az ügyfélélmény megteremtése hozzájárul az eladások növeléséhez, de a jelenlegi gazdasági környezet erős nyomást gyakorol a webáruházakra is.
A kosárérték megnövelésének fontos lépése, hogy ügyfeleinket támogassuk életük fontos területein. Vegyük le a vállukról az időigényes feladatokat, ajánljunk fel nekik csomagolási szolgáltatást, vásárlások utáni ajándékokat, vagy vezessünk be értékhatárhoz kötött akciókat, kuponokat, szállítási vagy mennyiségi díjkedvezményeket.
Fordulj hozzánk bizalommal, levesszük a válladról a marketing feladatok terhét és garantáljuk, hogy szakképzett csapatunkkal eléred a kitűzött célt!
A Mazuri csapata részt vett a Google által szervezett webináriumon, melynek keretein belül az Ads Editorral kapcsolatban mélyíthettük el tudásunkat!
A fent említett program a Google Ads hírdetések kezelésére szolgáló offline program. Fontos, hogy használat előtt frissítsünk és olvassuk be az online változtatásokat!
Az Ads Editorban az összes kampányt, hirdetéscsoportot, valamint szöveget láthatjuk, ezzel is megkönnyítve a munkánkat. Remarketing listákat csak online felületen tudunk létrehozni, de a már létrehozott listákat használhatjuk a kampányainkban célzásra.
Tökéletes eszközként szolgál tömeges feltöltésekre, változtatásokra, illetve export-import készítésére is. Lehetővé teszi, hogy fiókok között is egyszerűen másolhassunk.
A parancsok ugyanúgy alkalmazhatók, mint egy fájlkezelőben – ctrl c, ctrl v stb. A szövegekben egyszerre tudunk egy változást kicserélni, legyen szó például a termékünk/szolgáltatásunk áráról.
Több változtatás esetén vágólapról másolt elemeket is beilleszthetünk, ilyenkor viszont fontos, hogy elnevezzük az oszlopokat, így a rendszer automatikusan felismeri, hogy mit szeretnénk bemásolni. Megadhatjuk azt is, hogy a kampányon belül melyik hirdetéscsoportjába illessze be a rendszer. Amennyiben a beillesztett adatokat már tartalmazza, akkor azokat azonnal felismeri.
Nem tudod hogyan hirdess? Túl bonyolultnak tűnik a hirdetéskezelés? Nincs időd már ezzel is foglalkozni? Nálunk jó kezekben leszel! Bízd ránk vállalkozásod hirdetéseit! Keress minket bizalommal!
Ma már nem kell bemutatni a TikTokot, mint social média platformot. Az azonban tévhit, hogy a felhasználók többsége túl fiatal ahhoz, hogy megérje jelen lenni marketing kampányokkal és kreatív tartalomgyártásba fogni. Blogunkban bemutatjuk a TikTok rohamos fejlődését és ennek hatásait a digitális marketing világára.
Tarts velünk!
A TikTok Kínából indult útjára és rohamos ütemben hódította meg a világot. A Sensor Tower „Q1 2022: Store Intelligence Data Digest” jelentésében olvasható, hogy a video megosztó platform 2022 első negyedévében a legnépszerűbb letöltött alkalmazás lett világszerte, melyet az alábbi ábrán is megfigyelhetünk.
A TikTok különlegessége, hogy a rövid videók készítésével és megosztásával a felhasználók kifejezhetik egyéniségüket, a tartalom készítőjének népszerűségétől függetlenül a videók egyenlő eséllyel jelenhetnek meg a közösségi médiában. Ebből adódóan az új felhasználók videói nagyobb figyelmet kapnak, mint más platformokon.
Első sorban az Y és Z generáció tagjai, azaz a 18-34 évesek között a legnépszerűbb közösségi média platform, ahol a felhasználók nem csak a kreatív tartalomgyártásban vesznek részt, hanem könnyen, gyorsan, tömegesen lehet elérni a fiatalokat minimális ráfordítás mellett.
A TikTok erősödése a digitális marketing fejlődéséhez járulhat hozzá, kiváló helyszínt biztosít a Lead generáló kampányokhoz, kollekciós hirdetésekhez és az impulzusvásárlás erősítésében is szerepe van. Azonban van néhány eltérés a Facebook, vagy YouTube tartalmakhoz kapcsolódó visszajelzések tekintetében, ugyanis míg az egyéb platformokon többnyire saját névvel és profilképpel szerepelnek a felhasználók, a TikTokon jellemzően valódi kilétük rejtve marad, így szabadabban adnak hangot nemtetszésüknek. Ellenkező esetben viszont, ha valami elnyeri a felhasználók tetszését, robbanás-szerűen terjed a népszerűsége, nagyon gyorsan sok követőt, rajongót gyűjthet a tartalom készítője. Ezt érdemes figyelembe venni a hirdetéseknél, márkaépítésnél.
De a TikTok nem csak a márkaépítés vagy a vásárlás-ösztönzés terén hoz változást, hanem a munkaerő toborzásban is jelentős sikereket lehet elérni vele. A videók óriási ütemű terjedése hatalmas jelentkező tábor generálására lehet képes, főleg, ha van lehetőségünk a cégünk bemutatására saját alkalmazottainkat is bevonni. Ha egy tapasztalt munkatárs saját élményeit, tapasztalatait adja tovább, sokkal hitelesebbé teszi munkáltatói márkánkat a potenciális jelentkezők körében és feloldja az ismeretlenségből eredő gátlásokat. Aki ilyen hirdetésre jelentkezik, sokkal több információval rendelkezik, mint egy hagyományos álláshirdetés esetében lehetősége lenne rá. Esetleg fel is ismerheti a kollégákat a személyes találkozón, ami szintén segít a feloldódásban és közvetlenebb hangulatot teremt. Ez azért fontos, mert a munkáltatókat segíti a megfelelő jelentkező kiválasztásában.
Összességében elmondható, hogy annak ellenére, hogy a tartalomgyártás tekintetében a TikTok videók több erőforrást igényelhetnek, mint például a Facebook hirdetéseknél alkalmazható statikus képek gyártása, mégis olcsóbb hirdetési lehetőséget kínál az egyéb ráfordítási költségekkel együtt. Nem hagyható figyelmen kívül az sem, hogy a tartalom gyors terjedése és az azonnali visszajelzések hozzásegítenek ahhoz, hogy gyors döntéseket hozzunk. Ha egy hirdetés nem hoz megfelelő eredményt, rögtön korrigálhatunk, a tapasztalatok birtokában egyre kifinomultabb és hatékonyabb tartalmakkal hirdethetjük termékeinket.
A B2B, azaz a „business-to-business” két vállalkozás közötti üzletet jelent. Amennyiben egy vállalkozó egy másik vállalkozó számára adja el termékét, szolgáltatását, akkor B2B marketingkommunikációt fog alkalmazni.
Hogyan kommunikáljunk?
A B2B során egy kicsivel nehezebb dolgunk van, mint a B2C kommunikáció esetében, hiszen a B2C magánszemélyeket szólít meg, nagyobb a célcsoportunk. A B2B célcsoportját viszont sokkal pontosabban kell górcső alá venni! Ebben az esetben a kereskedőket, viszonteladókat, cégeket kell, hogy megszólítsunk!
A B2B vállalkozásoktól általában egyszerre vásárolnak nagyobb mennyiségben, éppen ezért nagyon fontos a kölcsönös bizalom kialakítása. Ügyeljünk a rendszeres kapcsolattartásra is.
A B2C-vel ellentétben itt nem érzelmi alapon vásárol a döntéshozó, hanem egy hosszabb, átgondoltabb, racionálisabb „utat jár be”, szem előtt tartva cége érdekeit.
Néhány fontos gondolat a B2B marketing alkalmazásához:
A legnehezebb feladat a B2B marketing során az, hogy kiemelkedjünk a többi cég közül.
Egy modern, átlátható és felhasználóbarát weboldal sokat segít a professzionális vállalati kommunikáció kialakításában. A cégek vezetői sok szempontot figyelembe vesznek döntésük során. Akkor közlünk hatékony információt termékünkről, ha igyekszünk minél több oldalról bemutatni számukra az előnyöket, de ne essünk túlzásba! Ha a mellébeszélés nélküli, lényegre koncentráló kommunikációt alkalmazzuk, akkor növelhetjük a bizalmat márkánk iránt.
A B2B partnerek között létrejövő üzlet a tudatosságon alapszik, a hasznosság nem csupán az olcsó árat jelenti.
A cégvezetők döntését befolyásoló tényezők között fontos odafigyelnünk a termékünk előnyös tulajdonságainak bemutatása mellett arra is, hogy milyen haszonnal gyarapíthatja a vásárló cégének jövőbeni tevékenységét. Ez vonatkozhat éppen az energia-felhasználás megtakarításából eredő hosszútávú megtérülésre is, de a környezetvédelem, a fenntarthatóság is lehet meghatározó tényező egy fejlődni vágyó cég életében. Ne feledkezzünk meg arról sem, hogy a vállalkozások is folytatnak marketing tevékenységet, hirdetik magukat – ehhez kapcsolódva érdemes kihangsúlyozni azokat az előnyöket, amikkel termékünk a vásárló számára értéknövelő hatással bír. Ha megvásárolja a termékünket, azzal bevezetheti a legújabb technológiát, a legkorszerűbb gyártmányú eszközt használhatja, amivel a saját termékeinek minősége és garanciája is növekszik.
Összességében a B2B kommunikáció kulcs elemét a célcsoportunk minél alaposabb és pontosabb körülhatárolása rejti, azaz a buyer personák meghatározása. A célszerűség és hatékonyság szoros keretein belül mozgó cégvezetőkre a B2C kommunikációra jellemző érzelmi befolyásolhatóság nem jellemző, de kevesebben vannak, és igénylik a folyamatos, bizalmi kapcsolaton alapuló, lehetőleg személyes kapcsolat kialakítását és fenntartását. Marketing stratégiánkba az inbound marketing elemeit érdemes beépíteni, ami magában foglalja a professzionális tartalomgyártást, márkaépítést, közösségi média jelenlét kezelését vagy a keresőoptimalizálást is. Ennek segítségével a potenciális partnerek találnak ránk egy megoldásra váró problémával, amire megoldást keresnek.
Ha ez túl bonyolultnak tűnik, ne aggódj, fordulj hozzánk bizalommal! A Mazuri Marketing csapata professzionális segítséget nyújt minden lépésben!
A grafikai tervezés definíciójára keresve az interneten számtalan eltérő véleménnyel és definícióval találkozhatunk. Ezért fontos, hogy tisztázzuk, hogy ezentúl melyik megfogalmazásra hivatkozunk munkánk során.
Philip Meggs grafikus és történész a következő meghatározást javasolja:
A grafikai tervezés, a látvány kiválasztásának és rendezésének művészete, mely szakmai elemekkel – például tipográfiával, képekkel, szimbólumokkal és színekkel – közvetít üzenet a közönségnek.
A grafikai tervezést néha „vizuális kommunikációnak” nevezik, mely kifejezés az információk formába öntési funkcióját hangsúlyozza – pl. könyv, reklám, logó vagy weboldal tervezése –.
A tervező feladatának fontos része a vizuális és a verbális elemek összekapcsolása rendezett és hatékony egésszé. A grafikai tervezés tehát együttműködő folyamat: az írók a szavakat és a fotósok az illusztrátorok pedig képeket készítenek, amelyeket a tervező beépít egy teljességbe. Ez a vizuális kommunikáció.
Ugye neked sem kell bemutatni az interneten felbukkanó csalókat, akiknek legfőbb céljuk, hogy adatot lopjanak, vagy esetleg a nagy követőtáborral rendelkező profilod tulajdonítsák el? Olvasd el blogpostunkat, tudj meg mindent és ne engedd, hogy átverjenek!
A cyber bűnözés egyidős a számítógépek megjelenésével, de az internet térhódításával és a felhasználók körének tágulásával egyre jobban testközelbe kerülnek a kártékony támadások. Az adathalász bűncselekményeknek a nyelvi nehézségek sem állnak az útjukba. A bűnözők fizetni is képesek azért, hogy meggyőző szövegeket küldhessenek, és minél hatékonyabban érjék el céljukat. A megszerzett adatok végfelhasználásától függően rendkívül nagy károkat tudnak okozni, akár veszélyeztethetik egy cég fennmaradását is.
Social Network Registry Corporation
A Social Network Registry Corporation a Facebookon jelenlévő cégeket támadja. Megjelöli az adott cégeket egy Facebook bejegyzésben, mely szerint az általuk kezeld oldal nem felel meg a Facebook szabályainak. Ha 24 órán belül nem igazolja, hogy valóban ő a tulajdonos, akkor emiatt a fiók törlésre kerül. Az üzenet tartalmaz egy linket, aminek segítségével az igazolási folyamat elvégezhető. De nem szabad a linkre kattintani, mert ez egy csapda!
Hogyan működik a kibertámadás?
A csapda mögött meghúzódó csalók úgy tesznek, mintha a Facebook képviselői lennének. Kihasználják, hogy a cégek adminisztrátorai minden szabálynak igyekeznek megfelelni és kifejezetten arra fókuszálnak, hogy Facebook profiljuk látható legyen, az ügyfelek megfelelően elérjék azokat és informálódhassanak róluk.
Tudják, hogy amikor a csaló üzenetük váratlanul ér valakit, ösztönszerűen igyekezni fog mindent megtenni, ami az ’utasításnak’ eleget tesz, és így sikerrel irányítják át a profil üzemeltetőjét egy adathalász webhelyre.
Azon a webhelyen elkérik az adatokat és tárolják abból a célból, hogy eltérítsék a közösségi média profilját, és eladják személyes adatait haszonszerzés céljából.
Te is tehetsz adataid védelméért!
Az interneten időről-időre végig söprő átverés-hullámok ellen mi magunk is sokat tehetünk. Adataink védelmében fontos a tudatosság növelése. A megelőző technikai megoldások mellett elengedhetetlen a munkatársak adatbiztonsággal kapcsolatos edukációja, hogy kellően felkészülhessünk az esetleges incidensek bekövetkeztére.
Mindamellett, hogy körültekintően kezeljük a gyanús üzeneteket, ne feledkezzünk meg az URL címek ellenőrzéséről sem. Ha mégis olyan website-ra kerülünk, ahol adatokat kell megadnunk, mindenképpen győződjünk meg arról, hogy megbízható és biztonságos.
Amennyiben Te is szeretnéd céged adatait biztonságban tudni, információbiztonsági képzéssel kapcsolatban keress minket bizalommal!
A 2021-es esztendőnk a Covid járványtól volt hangos, most viszont másról sem hallunk, csak az orosz-ukrán konfliktusról, a KATÁ-s vállalkozási forma felszámolásáról és a gázválságról. Az életünket fenekestől forgatta fel a szomszédunkban kitört háborúskodás, az Euróról pedig nem is beszélve… Történelmi mélyponton a Forint, az Euró pedig az egekben.. De hogyan is kommunikáljunk, osszunk meg tartalmakat ezekben az időkben?
Fake news, avagy ne higgy el mindent, amit olvasol
A 21. századi technikának köszönhetően már csak egy kattintásba telik és bármit elérhetünk. Éppen ezért kell nagyon résen lenni és alaposan megválogatni, hogy milyen oldalakon böngészünk, hiszen sok információ lehet megtévesztő vagy éppen teljesen fake, azaz hamis.
A rémhírterjesztés hálójában sok mindenki csapdául esik. Elég egy rosszul megfogalmazott cikket olvasnunk, egy Facebook bejegyzést, a pánik azonnal eluralkodik rajtunk. Ebben a kiélezett, már-már pattanásig feszült helyzetben nagyon át kell gondolnunk, hogy mit és hogyan közlünk.
Felelősségvállalás a médiában
A vállalatok, ismert személyek, kommunikációs ügynökségek nagy befolyással bírnak követőbáziusk felett, éppen ezért felelősségteljesen kell helyt állniuk ezekben a nehéz időkben is. Meg kell vizsgálniuk, hogy amit kitárnak a nagyközönség elé, nem hat-e a fogyasztói érzékenységre negatívan. Hiszen az olvasók amúgy is nyugtalanok, sokkal
érzékenyebben érintheti őket egy-egy téma. Mindeközben a legfontosabb, hogy önazonosnak kell maradniuk.
Viszlát Kata!
Bombaként robbant a hír, miszerint megszűnik a Katás vállalkozási forma. A rendelet elfogadásával közel 400.000 ember élete került válságba. A törvény szerint a kisadózok nem állíthatnak ki számlát cégeknek, kizárólag csak magánszemélyek részére. Rengeteg vállalkozót érint, hiszen sok nagyobb cég adta le rendelését a kisvállalkozóknak.
A marketing most fontosabb, mint valaha..
Legfőbb, amit világunk kibontakozó helyzetében tehetsz cégként, hogy nyugodt maradsz. Nem szabad azonnal bepánikolni és felállítani a STOP táblát! Meg kell látni a lehetőségeket és kihozni cégünkből a legtöbbet! Most nem szabad lemondani az „extra” szolgáltatásokról, mint péládul a marketingről, hiszen a többiek elhúznak mellettünk és mi hátra maradunk. Aki kitartóan menetel tovább és erőteljesen nyomja a marketinget, annak most hatalmas lehetősége nyílik elhúzni a többiek mellett!
A marketinget illetően mi mindenben segítségedre leszünk! Levesszük rólad a terhet és együtt az egekbe emeljük vállalkozásod! Keress minket bizalommal és tűnj ki cégeddel a többi közül!
Legutóbbi hozzászólások