Minden, amit tudnod kell a B2B marketingkommunikációról!

Minden, amit tudnod kell a B2B marketingkommunikációról!

A B2B, azaz a „business-to-business” két vállalkozás közötti üzletet jelent. Amennyiben egy vállalkozó egy másik vállalkozó számára adja el termékét, szolgáltatását, akkor B2B marketingkommunikációt fog alkalmazni.

Hogyan kommunikáljunk?

A B2B során egy kicsivel nehezebb dolgunk van, mint a B2C kommunikáció esetében, hiszen a B2C magánszemélyeket szólít meg, nagyobb a célcsoportunk. A B2B célcsoportját viszont sokkal pontosabban kell górcső alá venni! Ebben az esetben a kereskedőket, viszonteladókat, cégeket kell, hogy megszólítsunk!

A B2B vállalkozásoktól általában egyszerre vásárolnak nagyobb mennyiségben, éppen ezért nagyon fontos a kölcsönös bizalom kialakítása. Ügyeljünk a rendszeres kapcsolattartásra is.

A B2C-vel ellentétben itt nem érzelmi alapon vásárol a döntéshozó, hanem egy hosszabb, átgondoltabb, racionálisabb „utat jár be”, szem előtt tartva cége érdekeit.

Néhány fontos gondolat a B2B marketing alkalmazásához:

A legnehezebb feladat a B2B marketing során az, hogy kiemelkedjünk a többi cég közül.

Egy modern, átlátható és felhasználóbarát weboldal sokat segít a professzionális vállalati kommunikáció kialakításában. A cégek vezetői sok szempontot figyelembe vesznek döntésük során. Akkor közlünk hatékony információt termékünkről, ha igyekszünk minél több oldalról bemutatni számukra az előnyöket, de ne essünk túlzásba! Ha a mellébeszélés nélküli, lényegre koncentráló kommunikációt alkalmazzuk, akkor növelhetjük a bizalmat márkánk iránt.

A B2B partnerek között létrejövő üzlet a tudatosságon alapszik, a hasznosság nem csupán az olcsó árat jelenti.

A cégvezetők döntését befolyásoló tényezők között fontos odafigyelnünk a termékünk előnyös tulajdonságainak bemutatása mellett arra is, hogy milyen haszonnal gyarapíthatja a vásárló cégének jövőbeni tevékenységét. Ez vonatkozhat éppen az energia-felhasználás megtakarításából eredő hosszútávú megtérülésre is, de a környezetvédelem, a fenntarthatóság is lehet meghatározó tényező egy fejlődni vágyó cég életében. Ne feledkezzünk meg arról sem, hogy a vállalkozások is folytatnak marketing tevékenységet, hirdetik magukat – ehhez kapcsolódva érdemes kihangsúlyozni azokat az előnyöket, amikkel termékünk a vásárló számára értéknövelő hatással bír. Ha megvásárolja a termékünket, azzal bevezetheti a legújabb technológiát, a legkorszerűbb gyártmányú eszközt használhatja, amivel a saját termékeinek minősége és garanciája is növekszik.

Összességében a B2B kommunikáció kulcs elemét a célcsoportunk minél alaposabb és pontosabb körülhatárolása rejti, azaz a buyer personák meghatározása. A célszerűség és hatékonyság szoros keretein belül mozgó cégvezetőkre a B2C kommunikációra jellemző érzelmi befolyásolhatóság nem jellemző, de kevesebben vannak, és igénylik a folyamatos, bizalmi kapcsolaton alapuló, lehetőleg személyes kapcsolat kialakítását és fenntartását. Marketing stratégiánkba az inbound marketing elemeit érdemes beépíteni, ami magában foglalja a professzionális tartalomgyártást, márkaépítést, közösségi média jelenlét kezelését vagy a keresőoptimalizálást is. Ennek segítségével a potenciális partnerek találnak ránk egy megoldásra váró problémával, amire megoldást keresnek.

Ha ez túl bonyolultnak tűnik, ne aggódj, fordulj hozzánk bizalommal! A Mazuri Marketing csapata professzionális segítséget nyújt minden lépésben!

Forrás

Mi az a grafikai tervezés?

Mi az a grafikai tervezés?

A grafikai tervezés definíciójára keresve az interneten számtalan eltérő véleménnyel és definícióval találkozhatunk. Ezért fontos, hogy tisztázzuk, hogy ezentúl melyik megfogalmazásra hivatkozunk munkánk során.

Philip Meggs grafikus és történész a következő meghatározást javasolja:

A grafikai tervezés, a látvány kiválasztásának és rendezésének művészete, mely szakmai elemekkel – például tipográfiával, képekkel, szimbólumokkal és színekkel – közvetít üzenet a közönségnek.

A grafikai tervezést néha „vizuális kommunikációnak” nevezik, mely kifejezés az információk formába öntési funkcióját hangsúlyozza – pl. könyv, reklám, logó vagy weboldal tervezése –.

A tervező feladatának fontos része a vizuális és a verbális elemek összekapcsolása rendezett és hatékony egésszé. A grafikai tervezés tehát együttműködő folyamat: az írók a szavakat és a fotósok az illusztrátorok pedig képeket készítenek, amelyeket a tervező beépít egy teljességbe. Ez a vizuális kommunikáció.

Fontos információ Facebook adminisztrátorok számára!

Fontos információ Facebook adminisztrátorok számára!

Ugye neked sem kell bemutatni az interneten felbukkanó csalókat, akiknek legfőbb céljuk, hogy adatot lopjanak, vagy esetleg a nagy követőtáborral rendelkező profilod tulajdonítsák el? Olvasd el blogpostunkat, tudj meg mindent és ne engedd, hogy átverjenek!

A cyber bűnözés egyidős a számítógépek megjelenésével, de az internet térhódításával és a felhasználók körének tágulásával egyre jobban testközelbe kerülnek a kártékony támadások. Az adathalász bűncselekményeknek a nyelvi nehézségek sem állnak az útjukba. A bűnözők fizetni is képesek azért, hogy meggyőző szövegeket küldhessenek, és minél hatékonyabban érjék el céljukat. A megszerzett adatok végfelhasználásától függően rendkívül nagy károkat tudnak okozni, akár veszélyeztethetik egy cég fennmaradását is.

Social Network Registry Corporation

A Social Network Registry Corporation a Facebookon jelenlévő cégeket támadja. Megjelöli az adott cégeket egy Facebook bejegyzésben, mely szerint az általuk kezeld oldal nem felel meg a Facebook szabályainak. Ha 24 órán belül nem igazolja, hogy valóban ő a tulajdonos, akkor emiatt a fiók törlésre kerül.
Az üzenet tartalmaz egy linket, aminek segítségével az igazolási folyamat elvégezhető. De nem szabad a linkre kattintani, mert ez egy csapda!

Hogyan működik a kibertámadás?

A csapda mögött meghúzódó csalók úgy tesznek, mintha a Facebook képviselői lennének. Kihasználják, hogy a cégek adminisztrátorai minden szabálynak igyekeznek megfelelni és kifejezetten arra fókuszálnak, hogy Facebook profiljuk látható legyen, az ügyfelek megfelelően elérjék azokat és informálódhassanak róluk.

Tudják, hogy amikor a csaló üzenetük váratlanul ér valakit, ösztönszerűen igyekezni fog mindent megtenni, ami az ’utasításnak’ eleget tesz, és így sikerrel irányítják át a profil üzemeltetőjét egy adathalász webhelyre.

Azon a webhelyen elkérik az adatokat és tárolják abból a célból, hogy eltérítsék a közösségi média profilját, és eladják személyes adatait haszonszerzés céljából.

Te is tehetsz adataid védelméért!

Az interneten időről-időre végig söprő átverés-hullámok ellen mi magunk is sokat tehetünk. Adataink védelmében fontos a tudatosság növelése. A megelőző technikai megoldások mellett elengedhetetlen a munkatársak adatbiztonsággal kapcsolatos edukációja, hogy kellően felkészülhessünk az esetleges incidensek bekövetkeztére.

Mindamellett, hogy körültekintően kezeljük a gyanús üzeneteket, ne feledkezzünk meg az URL címek ellenőrzéséről sem. Ha mégis olyan website-ra kerülünk, ahol adatokat kell megadnunk, mindenképpen győződjünk meg arról, hogy megbízható és biztonságos.

Amennyiben Te is szeretnéd céged adatait biztonságban tudni, információbiztonsági képzéssel kapcsolatban keress minket bizalommal!

Forrás

Forrás

Hogyan marketingeld jól céged a jelenlegi krízis(ek)ben?

Hogyan marketingeld jól céged a jelenlegi krízis(ek)ben?

A 2021-es esztendőnk a Covid járványtól volt hangos, most viszont másról sem hallunk, csak az orosz-ukrán konfliktusról, a KATÁ-s vállalkozási forma felszámolásáról és a gázválságról. Az életünket fenekestől forgatta fel a szomszédunkban kitört háborúskodás, az Euróról pedig nem is beszélve… Történelmi mélyponton a Forint, az Euró pedig az egekben.. De hogyan is kommunikáljunk, osszunk meg tartalmakat ezekben az időkben?

Fake news, avagy ne higgy el mindent, amit olvasol

A 21. századi technikának köszönhetően már csak egy kattintásba telik és bármit elérhetünk. Éppen ezért kell nagyon résen lenni és alaposan megválogatni, hogy milyen oldalakon böngészünk, hiszen sok információ lehet megtévesztő vagy éppen teljesen fake, azaz hamis.

 A rémhírterjesztés hálójában sok mindenki csapdául esik. Elég egy rosszul megfogalmazott cikket olvasnunk, egy Facebook bejegyzést, a pánik azonnal eluralkodik rajtunk.  Ebben a kiélezett, már-már pattanásig feszült helyzetben nagyon át kell gondolnunk, hogy mit és hogyan közlünk.

Felelősségvállalás a médiában

A vállalatok, ismert személyek, kommunikációs ügynökségek nagy befolyással bírnak követőbáziusk felett, éppen ezért felelősségteljesen kell helyt állniuk ezekben a nehéz időkben is. Meg kell vizsgálniuk, hogy amit kitárnak a nagyközönség elé, nem hat-e a fogyasztói érzékenységre negatívan. Hiszen az olvasók amúgy is nyugtalanok, sokkal

érzékenyebben érintheti őket egy-egy téma. Mindeközben a legfontosabb, hogy önazonosnak kell maradniuk.

Viszlát Kata!

Bombaként robbant a hír, miszerint megszűnik a Katás vállalkozási forma. A rendelet elfogadásával közel 400.000 ember élete került válságba. A törvény szerint a kisadózok nem állíthatnak ki számlát cégeknek, kizárólag csak magánszemélyek részére. Rengeteg vállalkozót érint, hiszen sok nagyobb cég adta le rendelését a kisvállalkozóknak.

A marketing most fontosabb, mint valaha..

Legfőbb, amit világunk kibontakozó helyzetében tehetsz cégként, hogy nyugodt maradsz. Nem szabad azonnal bepánikolni és felállítani a STOP táblát! Meg kell látni a lehetőségeket és kihozni cégünkből a legtöbbet! Most nem szabad lemondani az „extra” szolgáltatásokról, mint péládul a marketingről, hiszen a többiek elhúznak mellettünk és mi hátra maradunk. Aki kitartóan menetel tovább és erőteljesen nyomja a marketinget, annak most hatalmas lehetősége nyílik elhúzni a többiek mellett!

A marketinget illetően mi mindenben segítségedre leszünk! Levesszük rólad a terhet és együtt az egekbe emeljük vállalkozásod! Keress minket bizalommal és tűnj ki cégeddel a többi közül!

Minden, amit a Google Analytics-ről tudnod kell!

Minden, amit a Google Analytics-ről tudnod kell!

A Google Analytics egy eszköz segítségével nyeri ki nekünk a kavalitatív és a kvantitatív adatokat. Nemcsak az értékesítések és a konverziók mérését teszi lehetővé számunkra, hanem arról is egy aktuális képet nyújt, hogy hogyan használják a weboldalra látogatók a honlapunkat. Többek között megtudhatjuk, hogy hogyan érkeztek a weboldalunkra és hogy miként tudjuk őket visszatérésre késztetni, visszacsalni. A Google Analytics egyik küldetése a weboldalak konverziójának javítása. Segítségével könnyebben generálhatunk leadet, eladást, könnyebben elérhetjük, hogy gyakrabban látogassák holnapunkat. Tudjuk növelni a lojalitást, fel tudjuk kelteni a figyelmet és ösztönözni is tudjuk a honlapunkra kattintó felhasználókat. Nagyon fontos, hogy az E-kereskedelemben, szolgáltatásokban és a tartalomszolgáltatásokban is használjuk.

Ahhoz, hogy ki tudjuk használni a Google Analytics által nyújtott lehetőségeket, regisztrálnunk kell. Létrehozhatunk GA4 Analytics fiókot, de lehetőség van Universal Analytics fiók regisztrálására is. A GA4 Analytics fiók esetében teljesen másra helyeződik a hangsúly. Ebben az esetben úgynevezett adatfolyamot kell beállítanunk, ezzel is könnyebbé téve az eszközök közötti mérést. Míg az Universal Analytics úgynevezett session-based, addig a GA4 event-based adatmodellt használ. Korábbiakból kiindulva, a GA4 esetében is kódot kell elhelyeznünk a weboldalunkon, amit megtehetünk a Globális Webhelycímke vagy a Google Tag Manager segítségével is. Bármelyik módszert is alkalmazzuk, számunkra a mérési azonosító a legfontosabb.

A GA4 adminisztrációs felület segítségével módosíthatjuk az alap fiók beállításokat, hozzáadhatunk felhasználókat a fiókhoz és a változástörténetet is nyomon követhetjük. Több tulajdont és adatfolyamokat is létrehozhatunk. Lehetőségünk van az adatok beállítására, módosítására, valamint exportálásra is. Összekapcsolhatjuk más eszközeinkkel is.

Most pedig nézzük meg az Universal Analytics és a GA4 közti különbségeket:

Universal Analytics GA4
1 tulajdon = 1 webhely/appStruktúra1 tulajdon = több webhely/app
MunkamenetMérési alapegységEsemény
BeállíthatóIP cím anonimizálásAlapértelmezett
Akár sose jár leAdatmegtartásMax 14 hónap
Csak a fizetős 360BigQuery integrációIgen
IgenUTM paraméterezésIgen
30 perc inaktivitás, éjfélkor új forrásMunkamenet30 perc inaktivitás (módosítható)
Főleg előre meghatározottRiportokEgyéni

Most, hogy már tudod a különbséget az Universal Analytics és a GA4 között, beszéljünk egy kicsit az eseményekről, hiszen a Google Analytics segítségével még eseményt is létrehozhatsz. A mélyebb meglátások, információk elérésének legjobb módja, ha úgynevezett Google Analytics Eventeket hozunk létre. Egy Esemény mérésével az interakciót is rögzíteni tudjuk, de nem az Event sajátosságait, tulajdonságait, paramétereit is.

A Google Analytics segítségével még IP címeket zárhatunk ki, szabályozhatjuk őket. Az adatfolyam szerkesztésénél a „további címkézési beállítások”-on belül tudjuk meghatározni a belső forgalmat IP cím alapján, illetve ugyan itt még a referal forgalmat – azokat az adatokat amiket nem szeretnénk mérni – is ki tudjuk zárni. A munkamenet hosszának módosítását is szintén a további beállítások”-on belül tudjuk beállítani.

Mi is az az Instagram take over? Tudj meg mindent!

Mi is az az Instagram take over? Tudj meg mindent!

Az Instagram még mindig hatalmas népszerűségnek örvend. Egy 2022-es felmérés szerint még mindig a top 5-ben szerepel.  Ugye Te is minden nap legalább egyszer fellépsz?! 😊 Nem ér csalni!

Most viszont szeretnék nektek bemutatni egy „jelenséget”, amellyel már biztos, hogy Ti is találkoztatok, csak nem tudtátok, hogy is hívják pontosan.. ez pedig nem más, mint az „Instagram take over”.

Mi az az „Instagram take over”?

Röviden és tömören: egy külsős személy (aki nem tartozik a csatorna üzemeltetői közé) átveszi az adott Instagram-csatornát és ő kommunikál egy meghatározott ideig, de általában ez egy nap szokott lenni.

Mára már ez a jelenség a marketing-stratégia egyik értékes aspektusává vált.

Biztos te is találkoztál már olyannal, amikor a kedvenc márkád Instagramja felett átvette egy Influencer az irányítást és egy napig ő készítette a tartalmakat, ő jelentkezett be, ő storyzott.

A legkedveltebb megjelenési forma az az Instagram story, ahova az oldalt átvett személy gyártja a tartalmakat. Vegyünk példának egy ruhaboltot. A tartalmat gyártó személy elmegy a boltba és különféle outfiteket választ magának, amit természetesen dokumentál is. Akár kérdésben is felteheti az oldalon, hogy milyen eseményre válasszon szettet magának, ezzel is bevonva a követőket. Élő bejelentkezéseket csinál, kérdésekre válaszol (kérdezz-felelek), tehát népszerűsíti az oldalt.

Nemcsak Influencerek vehetik át oldalainkat. Lehet akár alkalmazott, kolléga vagy ügyfél is, aki egy napra kezeli a felületünket.

Teljes fiókátvétel vagy részleges fiókátvétel?

Teljes fiókátvétel esetén a „vendégünk” teljes hatalmat kap a fiókunk felett, tehát belép a felületünkre és saját telefonjáról kezeli. Ez az átvételi mód azért előnyösebb, mert a fiókkezelő kényelmesebben érzi magát, jobban tud velünk, követőbázisunkkal azonosulni, azonnal tud reagálni, és ez az egyetlen módja, hogy élő videót indítson.

Fontos, hogy olyan embert kérjünk fel közösségi oldalunk átvételére, akiben megbízunk, hiszen bizalmas adatokat közlünk vele. Szerencsére oldalunk védelmére vagy egy szuper lehetőség, miszerint igénylünk egy „egyszeri titkos jelszót”, ami annyit jelent, hogy vendégünk a bejelentkezés során kap egy linket, ahol lesz egy ideiglenes jelszó, amivel be tud lépni, a link pedig a megnyitás után el is tűnik.

Részleges fiókátvétel esetén az általunk felkért személy elkészíti a tartalmakat, amelyeket átküld nekünk és mi tesszük közzé oldalainkon. Amennyiben ezt a módszert választjuk, nem biztos, hogy túlságosan hitelesnek tűnünk, „vendégünk” nem tud reagálni a követőinknek, csak a saját fiókjából és nem tud élő adást sem indítani.

Miért jó ez cégünk számára?

Szuper lehetőség brandünk reklámozására. Ha egy Influencer veszi át az oldalukat, általában a saját profilján is megosztja, hogy menjenek át az átvett oldalra, így akár új vevőket is tudunk nyerni magunknak. Népszerűsíteni tudjuk cégünk/termékünk/szolgáltatásunkat.

Új közönséget/felhasználókat érhetünk el, hiszen egy közkedvelt Influencer véleménye nagyban befolyásolja a követőit. Ha egy Influencer veszi át a hatalmat cégünk Instagram oldala felett, az megmutatja vevőinknek, hogy megbízik bennünk, ezzel is serkenthetjük eladásainkat.

Fellendíthetjük közösségi oldalunkat, reakciót válthatunk ki követőinkből akár egy kérdezz-felelek során.

Fel tudjuk dobni oldalunkat, kiléphetünk a komfortzónánkból. Egy kis változatosság mindig jól jön. 😊

Hogyan lesz sikeres az „Instagram take over”?

Megfelelő személy kiválasztása

Nagyon fontos, hogy célközönségünk szerint válasszuk ki azt a személyt, aki átveszi oldalunkat. Követőinknek azonosulnia kell vele, érdekesnek kell, hogy találják, fel kell, hogy keltse a figyelmüket, tehát el kell érnie, hogy reakcióra bírja a követőinket. Fontos, hogy beleilljen a márkánk „image”-be. Igényes, szép tartalmakat kell, hogy gyártson.

Népszerűsítsük, mire készülünk!

Jelentsük be pár nappal hamarabb, hogy közönségünk fel tudjon készülni. Osszuk meg story formájában is, hiszen bejegyzésünket lehet, hogy átgörgetik, így nagyobb esélyünk van az elérésre. Reklámozzuk más közösségi csatornánkon is, például Facebookon, Twitteren, vagy akár a TikTokon is. Meg is hirdethetjük a nagyobb elérés érdekében, ha Influencer vagy ismert személy veszi át oldalunkat, kérjük meg, hogy ő is ossza meg követőivel.

Ha eddig gondolkodtál azon, hogy „átadd” Instagram fiókod egy Influencernek, hírességnek, vagy akár egy, a cégen belül dolgozó személynek, ne habozz tovább, hiszen ez egy win-win helyzet, amely cégünk számára is kedvező és a fiókunkat átvevő személy számára is fantasztikus lehetőség!

Forrás

Legjobb városok a digitális nomádok számára

Legjobb városok a digitális nomádok számára

A COVID19-világjárvány fenekestül forgatta fel életünket, mindennapjainkat. Sajnos rengetegen vesztették el munkájukat, váltottak pályát a vírus hatására. Azonban akadtak olyan cégek is, ahol lehetőség volt a „home office” bevezetésére, így megmentve az alkalmazottak állását, biztosítva cégük további, zavartalan működését.

Egyre többen- és többen válnak/váltak digitális nomáddá.

De kik is azok a digitális nomádok?

A digitális nomád kifejezés a kilencvenes évek végétől már egy ismert fogalom, azonban elterjedni az utóbbi évtizedben tudott. A digitális nomádok tulajdonképpen azok a személyek, akiknek a munkájuk elvégzéséhez csupán egy laptopra és internetre van szükségük – online marketinges, programozó, grafikus, online nyelvtanár stb. – így bárhonnan tudnak dolgozni, akár egy nagyvárosban, de a tengerpartról is. Munkájuknak köszönhetően huzamosabb ideig élhetnek külföldön is, de utazgathatnak is. Rugalmas munkájuknak köszönhetően napjuk egy részét akár felfedezéssel, programokkal is tölthetik. Nincs egy fix tartózkodási helyük, cserébe viszont övék az egész világ.

Hova menjünk, melyik ország a legideálisabb, ha ezt az életformát szeretnénk választani?

Legfontosabb, hogy olyan országot válasszunk, ahol kifogásolhatatlan, stabil az internet működése, hiszen ez a munkánk alappillére. Továbbá fontos, hogy az adott hely közbiztonsága, egészségügyi ellátása megfelelő legyen, valamint a megélhetési költségeket is figyelembe kell vennünk.

Portugália

Isteni ételek, csodálatos időjárás egész évben, stabil, megbízható internet. Portugáliában minden megvan, ami ehhez az életformához szükséges, ráadásul a kormány aktívan toboroz távoli munkavállalókat. Kedvező feltételeket szabnak a távoli munkavállalók számára, ilyen például a külföldi jövedelem után fizetendő 0%-os adó, illetve minimális tartózkodási időt sem szabnak meg.

Portugáliát jobban szemügyre véve, Lisszabon a technológiai fővárosa, ezért a digitális nomádok előszeretettel választják.

Costa Rica

Costa Rica tudatosan vonzza a digitális nomádokat, nemrégiben ugyanis elfogadott egy törvényt, amely igencsak kedvező a távmunkát végzők számára. A törvény által előírt szabályoknak köszönhetően az ország hozzáférést biztosít a helyi bankokhoz, valamint a digitális nomádok jövedelemadó-mentességet is élveznek.

A törvények előtt is már nagy népszerűségnek örvendett Costa Rica, hiszen fantasztikus strandokkal, gyönyörű tájakkal rendelkezik.

A megélhetési költségek városonként is változhatnak, ezért komoly utánajárást igényel, hogy hova is szeretnénk pontosan menni.

Málta

Costa Ricához hasonlóan, Málta is tudatosan „csalogatja” országába a távmunkát végzőket, hiszen nemrégiben bevezették a nomád tartózkodási engedélyt. Ez az intézkedés lényegében lehetővé teszi, hogy jelenlegi távmunkánkat Máltán tudjuk végezni, lefeljebb egy évig, de meghosszabbítási lehetőséget is kínálnak számunkra.

Málta az egyik legerősebb gazdasággal rendelkező ország, ráadásul Itt van a legkevesebb munkanélküli is. Szuper éghajlatnak örvend, az egészségügyi ellátás kifogásolhatatlan és biztonságos környezetet is kínál.

A megélhetési költségek leginkább tőled és az igényeidtől függenek. A COVID19-világjárvány hatására a bérleti díjak az egész országban csökkenésnek indultak.  

Spanyolország

A spanyol kormány is csatlakozik a digitális nomádok toborzásához, hiszen vízumot biztosítanak számukra és az Európán kívül élők számára is. A vízummal 12 hónapig lehet távmunkát végezni Spanyolországban, de a hosszabbításra is van lehetőség.

Ha szereted a nyüzsgést, a pörgést, mindenképpen nézz szét Barcelonában, Madridban és Valenciában is.

Indonézia

Nem mehetünk el szó nélkül Indonézia mellett, hiszen ők álltak a digitális nomád mozgalom középpontjában, ami nem is csoda, hiszen ez a trópusi sziget tele van gyönyörű látnivalókkal, strandokkal, dzsungelekkel, hangulatos kávézókkal. Igazi kánaán a digitális nomádok számára.

Akár 5 éves vízumot is kaphatunk, ha itt szeretnénk végezni a munkánkat.

Magyarország is csatlakozott a digitális nomád mozgalomhoz.

Fehér kártya igénybevételével már Magyarország is tökéletes célpont, azok számára, akik szeretnék felfedezni hazánk látnivalóit, a magyar ízeket és kultúrát. A magyar kormány közleménye szerint 1 évig élvezhetik a digitális nomádok Magyarország adta lehetőségeket, de egyszeri hosszabbításra is van lehetőség, amely plusz egy évre szól.

Forrás

Forrás

Forrás

A közösségi média ereje. Hogyan robbant ki hatalmas vitát egy ártatlannak hitt bejegyzés?

A közösségi média ereje. Hogyan robbant ki hatalmas vitát egy ártatlannak hitt bejegyzés?

A közösségi média ereje a 21. században vitathatatlan. Rengeteg pozitív dolognak lehettünk már szemtanúi, beteg gyermekekért, hátrányos helyzetben lévő családokért fogunk össze, segítünk a rászorulókon, a háborús menekülteken. Kétségtelen, hogy a social médiának hatalmas ereje van. Igen ám.. csak sajnos nem mindig a jóra használjuk. Gondolom nem kell senkinek sem bemutatni a közösségi média árnyoldalait, bugyrait.

Vajon mennyire befolyásolja, formálja véleményünket a közösségi média egy adott dologgal kapcsolatban? Ha elolvasunk egy negatív cikket, mennyire hat ránk? Mennyire befolyásolja egy cég, egy ország hírnevét a negatív vélemény?

Ugye neked is Svédországról azonnal a svédek vendégszeretete jut eszedbe? Nem is csoda, hiszen Hostelworld Európától Ázsiáig végzett felmérése szerint Svédország a világ legvendégszeretőbb országa.

Azonban a napokban felütötte a fejét egy új hashtag a #Swedengate, amely rengeteg ember véleményét változtatta meg seperc alatt.

Egy hétköznapi Reddit bejegyzésnek indult, ám hatalmas lavinát zúdított Svédországra. A Redditen feltett kérdésre reagálva osztotta meg a világgal a svéd férfi gyerekkori emlékeit. A bejegyzés írója egy svéd családhoz, barátjához ment látogatóba. Amíg a család elfogyasztotta a vacsorát, a vendégüket megkérték, hogy maradjon bent a szobában, amíg ők végeznek az ételek elfogyasztásával.  

Svédországban ez egy teljesen elfogadott, sőt, elvárt szokás, miszerint a vendégségbe érkezőket nem kínálják étellel. A svédek számára fontos szerepet játszik a közös étkezés, amikor összeül az egész család és beszélgetnek.

A Twitter bejegyzés sokak véleményét változtatta meg Svédországgal kapcsolatban. Rengetegen vélik úgy, hogy a svédek udvariatlanok a vendégeikkel.

Volt olyan kommentelő is, aki azt írta, hogyha vendégségbe megy át hozzájuk egy gyerek, de nem alszik ott, akkor teljesen normális, hogy kimarad a vacsorából. Azonban, ha ottalszik, reggelivel már megkínálják.

Azonban akadt olyan felhasználó is, aki még csak hallani sem hallott erről a furcsa szokásról.

„Két gyerekem van és még sosem hallottam tőlük, hogy ilyesmi történt volna velük, mikor a barátaiknál jártak – írta le egy svéd apuka. – Ilyen egyszerűen nincs és harminc évvel ezelőtt sem volt.”

A svéd popsztár, Zara Larsson is beszállt a futótűzként terjedő kommentháborúba, és leírta saját tapasztalatait.

„Sok család tett így és ez egyáltalán nem volt furcsa” – írta. – „Ez nagyon goromba viselkedés… de tagadhatatlanul ilyen a svéd kultúra.”

Svédország hivatalos Twitter oldaláról reagáltak a kialakult helyzetre:

„Az az elképzelés, hogy a svédek nem kínálnak frissítőket vendégeiknek, nem tükrözi igazán, hogyan állunk a dolgokhoz” – áll a közleményben. „A svédek minden vendéget szórakoztatnak otthonukban.”

Időközben felröppentek olyan találgatások is, hogy a #swedengate talán egy szervezett, közösségi médiatámadás, hiszen Svédország a NATO tagság megszerzésére törekszik. Május 18-án Finnországgal együtt benyújtották a csatlakozási kérelmet, amelyet Törökország elutasított.

Forrás

Grow with Google webinárium

Grow with Google webinárium

A Mazuri csapata részt vett a Google által megrendezésre kerülő webináriumon, melynek keretein belül a Grow with Google funkció adta lehetőségeivel kapcsolatban mélyíthettük el a tudásunkat.

A Grow with Google mindenki számára lehetővé teszi a digitális növekedést, ezért szuperül funkcionál, akár cégvezetők, tanulók, tanárok, álláskeresők, fejlesztők, startup-ok, nonprofit szervezetek, alkotók és kulturális szervezetek részére is. A vállalkozás vezetők elsajátíthatják, hogyan szerezzenek ügyfeleket az online jelenlétük növelésével, az alkotók pedig megtanulhatnak dinamikus tartalmakat gyártani és karriert építeni a kreativitásukból.

Első fontos lépés, hogy rendelkezzünk Google üzleti profillal, így könnyebben kapcsolatba léphetünk vevőinkkel amikor termékeinket, szolgáltatásainkat keresik. Fontos, hogy az üzleti profilunk mindig naprakész legyen, hiszen ez bizalmat ad leendő vásárlóinknak. Fontos megemlíteni azt is, hogy az üzleti profil segítségével, ha az ügyfeleink, vásárlóink cégünkre keresnek, láthatják a szolgáltatási területet is. Bármilyen eszközt is kezel a felhasználó, akkor is biztos információkhoz juthat vállalkozásunkról.

A Google cégprofil kezelő számos előnnyel rendelkezik. Fel is sorolnék párat.

  • Átlátható, üzleti profilt biztosít számunkra
  • Számítógépünkről elérünk minden funkciót, melynek segítségével szerkeszteni tudjuk az információkat
  • Díjmentesen letölthető mobil applikáció

Fontos, hogy beállítsuk cégünk nyitvatartási idejét, hiszen a felhasználók 40%-a ezért keres üzletünkre. A felhasználók 90%-a nagyobb valószínűséggel látogat meg egy olyan vállalkozást, melynek keresési oldalán szép, igényes fotókat talál. Ezeken kívül nagyon fontos még a vevőkkel való folyamatos kapcsolattartás, pozitív-negatív vélemények megválaszolása. A Google cégprofil értesítést küld, amikor egy felhasználó értékeli a vállalkozásunkat. Válaszoljunk az értékelésekre, véleményekre, mondjuk el saját véleményünket, tanácsainkat, valamint köszönjük meg a felhasználó észrevételeit. Folyamatos, naprakész jelenlétünkkel, válaszainkkal könnyen kiépíthetjük a márkahűséget.

No, de hogyan is tegyünk szert több véleményre? Ez roppant egyszerű, hiszen csak meg kell osztanunk a „rövid linket”, hogy a felhasználók értékelni tudják vállalkozásunkat.

Továbbá létfontosságú, hogy folyamatosan tájékoztassuk vevőinket cégünkről. Google cégprofilunkból közvetlenül írhatunk és szerkeszthetünk is bejegyzéseket. Megoszthatjuk újdonságainkat, termékeinket, ajánlatainkat, valamint eseményeinket is.

Egyszerűen, ingyen készíthetünk weboldalt. Több felhasználó is rendelkezhet felhasználói joggal.

A program segítségével kielemezhetjük cégünket, mely a későbbiekben előnyünkre válhat. Megtudhatjuk, hogy

  • Hogyan keresnek a felhasználók?
  • Hogyan léptek kapcsolatba a céggel?
  • Útvonalat terveztek, megnézték a weboldalt vagy felhívták a cégünket?

Vészhelyzeti segítségnyújtásra is alkalmas, hiszen feltüntethetjük profilunkon például, hogy adományukat fogadunk, ingyenes termékekkel vagy szolgáltatásokkal segítünk a bajba jutottakon.

Az ügyfelekkel való aktív kapcsolattartás érdekében készítsünk üzleti adatlapot a Google cégprofil kezelő segítségével.

Adatlap létrehozásának első lépése, hogy bejelentkezünk abba a Google fiókunkba, amelyikből kezelni szeretnénk az üzleti profilunkat, majd felvisszük a vállalkozásunkat. Kiválasztjuk a vállalkozás kategóriáját, illetve tevékenységi körét. Ki kell választanunk, hogy van e vállalkozásunknak olyan helye, ahová elmehetnek ügyfeleink. Ha rendelkezünk bolttal, akkor meg kell adnunk a pontos adatokat, mint például hely, utca és irányítószám. Majd megadjuk vállalkozásunk adatait, mint például telefonszámát, weboldalát. Utolsó lépésként pedig igazolnunk kell vállalkozásunkat, mielőtt megjelenne e Google felületén. Ehhez egy postai címre van szükségünk. Ezután email címünkre fog megérkezni az 5 számjegyből álló kód, mellyel igazolni tudjuk magunkat.

Minden vállalkozó számára szuper lehetőséget biztosít a Google, amely megkönnyíti vállalkozásunk mindennapját és fellendíti cégünket.

Jakó Cukrászda: Már több, mint 40 éve töretlenül a szakma csúcsán

Jakó Cukrászda: Már több, mint 40 éve töretlenül a szakma csúcsán

Jakó Ritával, a kecskeméti Jakó cukrászda és étterem üzletvezetőjével beszélgettem, a családi vállalkozásuk történetéről, a COVDI19-járványról, a háborús helyzetről és a sikerük titkairól! 

Kérlek, mesélj kicsit magadról! 

1975-ben születtem Kiskunhalason. Szülővárosomban, Kiskőrösön folytatott tanulmányaim után Budapestre költöztem, ahol az IBS – Nemzetközi Üzleti Főiskola pénzügyi szakirányon 1997-ben megszereztem első diplomámat. Az első diploma megszerzése után úgy éreztem, hogy szeretném tovább folytatni tanulmányaimat, így 7 évvel később már másoddiplomát szereztem, amelyet a kecskeméti főiskola, menedzseri szakirányán végeztem.

Tudnál nekem mesélni a cukrászda történetéről? Hogyan indult, voltak-e kezdeti nehézségek? Milyen sikereket értetek el? 

A Jakó Cukrászda története 1977-re nyúlik vissza: ebben az évben nyitotta meg édesanyám és édesapám első cukrászdájukat Kiskőrösön. Édesanyám és édesapám az akkori otthonukat alakították át cukrászdának, hogy megvalósíthassák nagy álmukat. Kezdetben a cukrászdában ketten dolgoztak, édesapám a termelésért, míg édesanyám az értékesítésért felelt. A kis üzlet rövid idő alatt nagy népszerűségre tett szert a környékbeliek körében, ezért volt, hogy édesanyám és édesapám is éjszaka termeltek, hogy nappal értékesíteni tudjanak.  

1982-ben megnyílt a második Jakó Cukrászda, amely már Kiskőrös szívében a Petőfi Sándor utcában kapott helyet, majd rövid időn belül megnyílt a 3. kiskőrösi Jakó cukrászda is. 1990-ben a szüleim nagy lehetőséget kaptak egy kis fagylaltozó megnyitásával Kecskemét központjában. Ekkor már nem csak édesapám, Jakó Lajos, hanem édesanyám, Anna is cukrász mestervizsgával rendelkezett. 1998. őszén a szüleim úgy döntöttek, hogy a kiskörösi cukrászdákat bezárják és átköltözünk Kecskemétre. 

2002-re a kecskeméti cukrászda kinőtte a kezdeti kis fagylaltozót és immár 80m2-es színvonalas belső tér fogadta a kedves vendégeket. 2003-ra ez a helység is kicsinek bizonyult, így további bővítéssel közel 160m2-re nőtt a kecskeméti üzlet. Ekkor a cukrászda kibővült az Anna Kávéház résszel is, amely édesanyám nevét viseli. 

A vállalkozás működése során évente több tanulót is tanítottunk az igényes és szeretettel teli cukrász mesterségre.  

Édesapám régóta dédelgetett álma volt, hogy egy éttermet is üzemeltessenek, ezért 2011 tavaszán megnyitottuk Kecskeméten a második üzletünket, amely egy stílusos étterem és cukrászda különleges találkozása. 

A szüleim az évek során számos díjat zsebeltek be. 2003. szeptemberében a Dobos-Díj zsűritagjainak döntése értelmében a cukrászda elnyerte a Dobos C. József Díjat. 

2003-2011-ig édesapám a Bács-Kiskun Megyei cukrász Ipartestület elnöke, majd az Országos Ipartestület ügyvezető elnökségi tagja volt, a Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség több kitüntetését is elnyerte. A Gasztronómiáért Érdemérem zsűri plakett tulajdonosa, több hazai és nemzetközi versenyen zsűrizett. Megkapta a mestercukrász címet, majd 2008-ban a Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség alelnökévé választották. 2009-től pedig az I. Magyar Fehérasztal Lovagrend tagja. Több évtizedes, eredményes munkája elismeréseképpen 2012-ben a VOSZ Bács-Kiskun megyei Szervezete az “ÉV cukrásza” címet adományozta a már VENESZ-díjas cukrász mester édesapámnak. 2012-ben Édesanyám Aranykoszorús cukrászmesteri címet kapott. 

Hogyan jutottál el odáig, hogy Kecskemét legnevesebb cukrászdájának és éttermének üzletét vezesd?  

Már a kezdetektől fogva besegítettem a családi vállalkozásba. Eleinte, az iskolai tanulmányaim mellett fagylaltot árusítottam, első diplomám megszerzése óta pedig már főállásban a családi vállalkozásunkban dolgozom. Én felelek a háttérmunkáért, vagyis a menedzsment és ügyviteli dolgokért, ezen kívül pedig férjemmel ketten vezetjük a két cukrászdánk egyikét. 

Úgy gondolom, hogy a kitartó és alázatos munka mindig meghozza a gyümölcsét. 

Milyen hatással volt a cukrászda életére a COVID19-járvány?  

Azt mondhatom, hogy mi nagyon-nagyon szerencsések vagyunk, ellentétben sok vendéglátóegységgel, akiknek sajnos a koronavírus hatására vagy ideiglenesen vagy véglegesen be kellett zárniuk. Jelenlegi forgalmunkat tekintve is nagyrészben elvitelre értékesítünk, de a pandémia, a szigorítások hatására ez tovább növekedett. A járványnak köszönhetően fellendült, körülbelül meghétszereződött a süteményeink, éttermi ételeink kiszállítása, ami a mai napig töretlenül működik. A COVID19-járvány során a korábbi forgalmunkat tekintve a vírus kezdeti szakaszában 20%-kal esett vissza, amely úgy gondolom nagyon szerencsés az elmúlt pandémiás éveket tekintve. A vírus-helyzet alatt is stabil munkahelyet tudtunk biztosítani alkalmazottaink számára. Összességében elmondhatom, hogy a COVID19-járványt sikeresen, mondhatni károk nélkül át tudtuk vészelni. 

Érzékeltek-e valamit a háborús helyzetből? 

Természetesen a háború hatásait is lehet érzékelni, de inkább csak közvetve.  

A háborús helyzetből kiinduló alapanyag áremelkedést természetesen érzékeljük, illetve az emberek a háború kitörése óta, mintha „behúzták volna a kéziféket”. Véleményem szerint ez a köztudatba beépülő áremelkedésnek köszönhető. 

A februári, márciusi hónapokhoz képest, ami brutálisan jó volt, – mert a COVID19-járvány már lecsengett – a jó idő és a tavasz ellenére április hónapban a forgalom 5-10%-kal visszaesett, amely véleményem szerint abszolút a háborús helyzetnek, valamint az inflációnak köszönhető. 

Mit gondolsz, mi a sikeretek titka? 

Meglátásom szerint sikerünk titka a szüleim kezdetektől tartó elszántsága, a szakmához való alázatossága és rátermettsége. Pályafutásuk során mindig is törekedtek arra, hogy a lehető legjobb minőségben és a lehető legnagyobb odafigyeléssel és szeretettel készítsék a termékeinket, és ez a mai napig is így van.  

Úgy gondolom, hogy az évek során egyáltalán nem csökkent se a minőségünk, se édesanyám szakma iránt érzett szeretete, szenvedélye. 

 

Milyen hosszútávú terveitek vannak? 

Hosszú távú terveink között szerepel, a jelenlegi minőség és jó hírnév, valamint a jelenlegi stabil piaci helyzetünk megőrzése. Folyamatosan fejlesztjük, újítjuk a sütemény kínálatunkat, hiszen számunkra legfontosabb a vásárlóink elégedettsége.  

Mit tanácsolnál egy kezdő vállalkozónak? 

Nagyon sok olyat látok, hogy megnyílik egy üzlet, fél év múlva pedig sajnos bezár. Szerintem sokan meggondolatlanul vágnak bele a vállalkozásukba. Én azt tanácsolom, hogy mindenképpen készítsenek egy üzleti tervet és gondolják át nagyon alaposan, hogy arra, amire vállalkoznak van- e piaci igény. Enélkül hiába akarsz Te bármit megvalósítani, ha nincs rá igény, akkor veszett fejsze nyele. Nagyon fontos meghatározni milyen költségekkel jár az adott vállalkozás, az üzlet megtervezésétől a megvalósításig. 

Útravalóul pedig annyit tanácsolnék a kezdő vállalkozóknak, hogy legyenek nagyon alázatosak és kitartóak, hiszen a kemény munka mindig meghozza a gyümölcsét!